opzeg door verhuurder, maar er niet uit mogen

lost_
Topic Starter

opzeg door verhuurder, maar er niet uit mogen

#1 , 21 jun 2013 09:06

mag gesloten worden
Laatst gewijzigd door lost_ op 23 jun 2013 18:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 21 jun 2013 10:19

Wat bedoel je met echte brief als jullie beiden die opzeg hebben getekend is dat geldig als de datum van opzeg kloppen , drie maand voor verstrijken van huurcontract.
Huurcontract van korte duur kan niet verbroken worden voor het verstrijken ervan ook al is deze niet geregistreed. Als u vroeger vertrekt kan de verhuurder schade vergoeding vragen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Turaki

#3 , 21 jun 2013 10:25

Verhuurder heeft gelijk, u moet uw opzeg uitdoen. Om juist te zijn is er geen opzeg, maar heeft uw verhuurder laten weten dat het contract niet verlengd wordt.

Enkel bij contracten van 9 jaar kan u vertrekken wanneer u wil zonder schadevergoeding indien niet geregistreerd (wel moet u opzeggen, maar u kan dan een opzeg van 1 dag geven). Voor contract van korte duur maakt het niet uit of dit geregistreerd is of niet, dit moet u volledig uitdoen.

Reclame

lost_
Topic Starter

#4 , 21 jun 2013 10:56

In mijn huurcontract staat het volgende

Artikel 17: de huurovereenkomst kan met wederzijds goedvinden van huurder en verhuurder nadat de huur is ingegaan op elk moment worden beëindigd.

Dus? ik mag eruit gaan dan?
+ er staat ook dat er een plaatsbeschrijving is gekend door beide partijen, maar dit is niet zo.

sloeberken

#5 , 21 jun 2013 11:12

Maar u verhuurder is niet akkoord schrijft u, dus zul je de ganse periode moeten uitdoen of u zal zich aan een schadevergoeding mogen verwachten. Als beiden die opzeg brief ondertekend hebben is deze geldig en moet er geen AS meer gedaan worden.

lost_
Topic Starter

#6 , 21 jun 2013 11:39

De verhuurder heeft een opzegbrief gestuurd, alleen niet aangetekend. Maar we hebben deze beide ondertekend. Nu het puntje bij paaltje komt krabbelt hij terug omdat ik vroeger eruit zal gaan dan verwacht.

Turaki

#7 , 21 jun 2013 11:47

De verhuurder heeft een opzegbrief gestuurd, alleen niet aangetekend. Maar we hebben deze beide ondertekend. Nu het puntje bij paaltje komt krabbelt hij terug omdat ik vroeger eruit zal gaan dan verwacht.
Hij krabbelt niet terug, hij verwacht alleen dat u het contract uitdoet, en wenst dit niet te verlengen.

sloeberken

#8 , 21 jun 2013 11:59

Die opzeg is volledig geldig door het beiden te ondertekenen en er hoeft geen aangetekend schrijven meer.

lost_
Topic Starter

#9 , 21 jun 2013 12:14

Ja, maar mag ik er nu uit of niet?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 21 jun 2013 12:20

Uiteraard mag u er al uit maar u dient wel te betalen tot de datum zoals overeengekomen in contract. Dus tot de einddatum zoals in de brief overeengekomen EN getekend door beide partijen.

De huurovereenkomst stopt op DAT overeengekomen ogenblik.

Terug naar “Huren”