#4 , 19 jun 2013 18:45
@Kali: Ja hoor het werd aangetekend en via de gewone post verstuurd.
Akkoord is inderdaad hier niet zo goed gebruikt. Ik vind hier niet meteen de perfecte woord voor. Het feit is dat de huidige huurder een beetje hardnekkig is. Ik wil zo via een neutrale weg haar nog eens doen herrinneren, zodat ze niet vies kan doen wanneer de architect de inkom gaat bekijken, want de inkom moet toegankelijk gemaakt worden. Zo kan ik tijdig mijn verbouwingsvergunning aanvragen. Als ze dan moeilijk doet dan kan ik haar naar de brief verwijzen.
@mava105: Ik heb de inhoud van mijn brief hieronder gezet. Persoonlijke gegevens werden vervangen door een X.
Geachte X,
Bij deze wens ik het huurcontract, gesloten 21 juni 2005 tussen geadresseerde en ondergetekende, voor het appartement gelegen te X, op te zeggen. De opzegging gebeurt conform art 3, §2 van de woninghuurwet (1) en de punten 3 A en 22 B van het huurcontract.
De opzegging gaat in op 1 januari 2014 en eindigt op 30 juni 2014. Wilt u mij tijdig contacteren voor het opmaken van de plaatsbeschrijving bij vertrek, de vrijgave van de waarborg, de opname van de meters en voor de overdracht van water, elektriciteit en gas.
Mijn zuster, X zal het pand betrekken. (Een bewijs van bloedverwantschap vindt u in bijlage) Hierdoor is punt 19 ‘aanplakking-bezoek’ van het huurcontract niet van toepassing. Wel vraag ik u toegang te verlenen tot één of meerdere experts van het Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap met het oog op de noodzakelijke aanpassingen van het appartement. Het Agentschap zal rechtstreeks contact met u opnemen voor een afspraak.
Enkel voor de goede orde en om kennisname te garanderen wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post bezorgd.
Hoogachtend
X