herrinneringsbrief huuropzeg

MeiMei
Topic Starter

herrinneringsbrief huuropzeg

#1 , 19 jun 2013 15:14

Beste

Twee weken geleden werd er een huuropzeg gestuurd door de verhuurder/mijn zus met de reden dat ik erin ga wonen. Tot heden heeft de huurder nog steeds niets laten weten. Ik zou graag een herrinneringsbrief willen opsturen met de vraag of ze het hebben ontvangen en akkoord gaan? En als er na een x aantal weken niet gereageerd wordt, dat de verhuurder ervan uit gaan dat men akkoord is? (of iets in die aard)

Maar ik weet niet goed hoe het geformuleerd moet worden.

Alvast bedankt voor uw hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali

#2 , 19 jun 2013 15:20

De brief werd aangetekend verzonden?

Mijn inziens moet de huurder niet laten weten 'akkoord' te zijn, als de opzeg geldig gegeven is.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jun 2013 15:56

Werd uw naam in de huur opzeg vermeld? Anders is de reden (voor eigen bewoning of door familie) niet geldig.

Reclame

MeiMei
Topic Starter

#4 , 19 jun 2013 18:45

@Kali: Ja hoor het werd aangetekend en via de gewone post verstuurd.

Akkoord is inderdaad hier niet zo goed gebruikt. Ik vind hier niet meteen de perfecte woord voor. Het feit is dat de huidige huurder een beetje hardnekkig is. Ik wil zo via een neutrale weg haar nog eens doen herrinneren, zodat ze niet vies kan doen wanneer de architect de inkom gaat bekijken, want de inkom moet toegankelijk gemaakt worden. Zo kan ik tijdig mijn verbouwingsvergunning aanvragen. Als ze dan moeilijk doet dan kan ik haar naar de brief verwijzen.

@mava105: Ik heb de inhoud van mijn brief hieronder gezet. Persoonlijke gegevens werden vervangen door een X.

Geachte X,

Bij deze wens ik het huurcontract, gesloten 21 juni 2005 tussen geadresseerde en ondergetekende, voor het appartement gelegen te X, op te zeggen. De opzegging gebeurt conform art 3, §2 van de woninghuurwet (1) en de punten 3 A en 22 B van het huurcontract.

De opzegging gaat in op 1 januari 2014 en eindigt op 30 juni 2014. Wilt u mij tijdig contacteren voor het opmaken van de plaatsbeschrijving bij vertrek, de vrijgave van de waarborg, de opname van de meters en voor de overdracht van water, elektriciteit en gas.

Mijn zuster, X zal het pand betrekken. (Een bewijs van bloedverwantschap vindt u in bijlage) Hierdoor is punt 19 ‘aanplakking-bezoek’ van het huurcontract niet van toepassing. Wel vraag ik u toegang te verlenen tot één of meerdere experts van het Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap met het oog op de noodzakelijke aanpassingen van het appartement. Het Agentschap zal rechtstreeks contact met u opnemen voor een afspraak.

Enkel voor de goede orde en om kennisname te garanderen wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post bezorgd.

Hoogachtend
X

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 jun 2013 20:02

lijkt mij OK te zijn

MeiMei
Topic Starter

#6 , 19 jun 2013 20:20

Misschien is het toch dan niet nodig die brief?

Vandebos

#7 , 19 jun 2013 20:23

Is ok.

Informeer bij het VAPH wanneer ze een bezoek plannen.

Persoonlijk zou ik de zus na drie maand een herinnering laten sturen met daarin eveneens de mededeling haar in de volgende maand een datum te bezorgen waarop zij het pand kan bezoeken om de voorbereiding op de werken te plannen...

Als ie daar niet op reageert heb je een stevige indicatie en nog voldoende tijd om verdere stappen te plannen.

MeiMei
Topic Starter

#8 , 20 jun 2013 19:11

Wel ik had gisteren gebeld en ze zeiden ergens in december 2013 dat ze komen kijken als de werken gaan starten op juli 2013. Bedankt voor de tip Vandebos!!! We gaan het volgen!

Terug naar “Huren”