Beste,
Ik huur sinds 2 januari een appartement in Vilvoorde.
Het gaat om een korte termijn huur, namelijk de periode van 1 jaar.
Echter heb ik al heel wat problemen ondervonden met de huisbaas en ik zou dus liever weer vertrekken.
Zo ben ik erachter gekomen dat hij hier nog steeds gedomicilieerd is, terwijl hij hier absoluut niet verblijft. Ik heb hem erover aangesproken en hij zegt dat hij hier moet gedomicilieerd zijn ivm de registratierechten. Daar heb ik toch geen zaken mee. Bovendien ben ik er niet meer gerust in want hij heeft dus her recht hier binnen te komen met een sleutel en wanneer hij een wanbetaler blijkt dan kan ik hiervoor opdraaien.
Ten 2de heb ik al 3x een waterlek gehad (het regende in mijn keuken) en het heeft geduurd tot begin april voordat hij het is komen herstellen. Heb moeten dreigen met niet meer betalen van de huur (wat ik niet echt ging doen) voor hij in gang schoot.
Nu heb ik nog steeds een lek (een ander mankement) bij de bovenburen maar hij heeft pas een afspraak om daar te gaan kijken op 4 mei! En dit terwijl die muur ondertussen helemaal beschimmeld is en bovendien 60% water bevat. Ik heb mijn kasten van de muur moeten schuiven omdat deze reeds vochtig zijn.
Ten derde heeft hij het huurcontract niet geregistreerd en is het een eentalig contract in het Frans in een Vlaamse gemeente.
Zijn één van deze bovenvermelde zaken reden om het contract te kunnen beëindigen en zoja, welke stappen kan ik hiervoor ondernemen?
Alvast bedankt,
mvg,
Sarah