verbruik mazout in woning van de vorige huurders

tismoeilijk
Topic Starter

verbruik mazout in woning van de vorige huurders

#1 , 09 apr 2013 11:39

beste

wij zijn begin april verhuisd.
eind januari mailden de vorige huurders ons met de vraag of ze de mazouttank moesten laten bijvullen want er zat nog maar 200 liter in.
Ik weet nu - toen wist ik het nog niet - dat het beter was dat zij de rekening betaalden en dat wij de rest bij het verlaten van de woning van hen zouden overnemen. Ik heb de factuur betaald, dom, ik weet het...

wat blijkt nu : de tank was volgetankt en volgens de mannen van het onderhoud is er van eind jan tem 31 maart 800 liter verbruikt.
De vorige huurders geloven ons niet, we zeggen kom kijken en meet het zelf af.

Zouden wij dit voor de vrederechter kunnen brengen indien ze niet willen betalen?

we hebben bewijzen, de mail waarin ze zegt dat er nog 200 liter in zit, de factuur waarin staat dat er 1793 liter bijgevuld is en de attesten van het onderhoud (gedaan gisteren 8/4) van de mazoutketel waarin staat dat er ongeveer 800 liter verbruikt is indien volle tank (2000 liter).

graag jullie advies aub.

dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MarkiZN

#2 , 09 apr 2013 12:19

als je die tank nu terug opvult (ideaal was geweest toen jullie erin trokken) dan is wat er nu bijgevuld wordt, het verbruik van de bewoners vanaf de vorige vulling tem eind maart (+ die paar dagen april van jullie)

tismoeilijk
Topic Starter

#3 , 09 apr 2013 13:19

ze willen niet dat we bijvullen en de factuur tonen.
dus ze weten wel dat ze teveel verbruikt hebben.

maken we kans bij de vrederechter?

Reclame

MarkiZN

#4 , 09 apr 2013 14:47

Je hebt toch geen toestemming nodig van de vorige huurders om te vullen? Dus best zo snel mogelijk vullen via dezelfde leverancier . Hoe langer je wacht , hoe meer verbruik van jullie er tussen zit. En wat je nu aanvult, moet je later niet kopen, dus da's toch voor jullie. En daarna de factuur en verslag van de firma (hopelijk komt dat verbruik ongeveer overeen) + betalingsbewijs via een aangetekend schrijven overmaken aan vorige huurders en vragen voor betaling binnen X dagen en vermelden dat indien ze niet betalen, je er een zaak van maakt ( voor de juiste formulering, beetje zoeken op dit forum) . Nu of het sop de kool waard is als je ermee naar de vrederechter trekt, da's nog maar de vraag maar het principe maakt wel kans

tismoeilijk
Topic Starter

#5 , 15 apr 2013 12:05

ze blijven maar volhouden dat 800 l mazout het verbruik van 1 jaar is !!!!

die mannen van Ronco die de boiler kwamen onderhouden zeiden zelf dat 200 liter per maand niet ongewoon is tijdens heel koude maanden.
Hoe kunnen ze dan aan 800 liter per jaar komen.

Ik heb ook gebeld naar de mazoutleverancier en die wist me te zeggen dat er in 2010 1500 liter en in 2011 ook 1500 liter geleverd was.
Dus ze zijn keihard aan het liegen.

Ik heb ze alvast gemaild dat we naar de vrederechter gaan.

Moeten wij ze ook aangetekend in gebreke brengen?

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 apr 2013 12:32

Een aangetekende ingebrekestelling is het eerste wat je moet doen voor je naar de vrederechter wil trekken.
Hij wil zien dat je zelf al al de mogelijkheden hebt uitgeput die je ter beschikking hebt, alvorens je voor zijn toog verschijnt. Zou anders wel eens op een sisser kunnen uitlopen.

tismoeilijk
Topic Starter

#7 , 15 apr 2013 13:58

Een aangetekende ingebrekestelling is het eerste wat je moet doen voor je naar de vrederechter wil trekken.
Hij wil zien dat je zelf al al de mogelijkheden hebt uitgeput die je ter beschikking hebt, alvorens je voor zijn toog verschijnt. Zou anders wel eens op een sisser kunnen uitlopen.
idd, dat gaan we doen zodra we hun adres hebben.

We hebben al telefonisch contact proberen opnemen maar ze nemen niet op.

In de mails zeggen ze dat we liegen enz., zelfs dat de mannen die het onderhoud kwamen doen niet goed afgemeten hebben hoeveel er verbruikt was :roll:

Met een print van de mails waarin we hen een voorstel doen en de factuur van het voltanken van de tank én dan nog het attest van de mannen van het onderhoud zullen we waarschijnlijk verder geraken...

tismoeilijk
Topic Starter

#8 , 19 apr 2013 10:37

we hebben ondertussen hun nieuw adres gevonden (truukje gebruikt bij energieleverancier) want ze wilden het ons niet geven

ik stuur een ingebrekestelling met de post én ook een aangetekende.

als ze niet reageren is de volgende stap de vrederechter.

Terug naar “Huren”