Ongedierte in pand

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Ongedierte in pand

#106 , 08 mar 2013 12:01

Korpschef is vermoedelijk de voorzitter RB.
Pers kan gezien meerdere zaken zich kunnen afvragen hoe het met de rechtsbedeling gesteld is en wat er misloopt.
Meestal hebben die redelijk goede achtergrondinfo over het reilen en zeilen van rechters en hun connecties. 8_)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Paurths
Topic Starter

#107 , 11 mar 2013 14:47

Even opsommen, het gerecht in actie....

Uitspraak verdaagd tot 24 september
Uitspraak verdaagd tot 22 oktober
Uitspraak verdaagd tot 19 november
Uitspraak verdaagd tot 3 december
Uitspraak verdaagd tot 17 december
Uitspraak verdaagd tot 14 januari
Uitspraak verdaagd tot 28 januari
Uitspraak verdaagd tot 25 februari
Uitspraak verdaagd tot 11 maart
Uitspraak verdaagd tot 25 maart

En hupla, alweer uitgesteld, naar 25 maart... :shock: :shock: :shock:

Dat is nu reeds 10 keer uitgesteld!!!
Nochtans is het niet bepaald het beste weer om te moeten gaan golfen deze middag...

'k Hoor net van mijn advocate dat ze de Vrederechter en zijn korpsoverste gaat aanschrijven.
Volgens het gerechtelijk wetboek beschikt de rechter over 6 maanden in deze.
Deze zijn nu door dit uitstel naar 25 maart overschreden.

Ben benieuwd... zal ook wel de lange baan worden zeker... :cry:

Paurths
Topic Starter

#108 , 27 mar 2013 07:12

Die mannen aanschrijven helpt blijkbaar niet echt.

Andermaal uitgesteld, tot 8 april....

Wordt een mooi lijstje
Uitspraak verdaagd tot 24 september
Uitspraak verdaagd tot 22 oktober
Uitspraak verdaagd tot 19 november
Uitspraak verdaagd tot 3 december
Uitspraak verdaagd tot 17 december
Uitspraak verdaagd tot 14 januari
Uitspraak verdaagd tot 28 januari
Uitspraak verdaagd tot 25 februari
Uitspraak verdaagd tot 11 maart
Uitspraak verdaagd tot 25 maart
Uitspraak verdaagd tot 8 april

Intussen wonen er 6 poolse arbeiders in de woning, terwijl de woning nog steeds als onbewoonbaar staat bij de gemeente... :shock:

Reclame

Vandebos

#109 , 27 mar 2013 08:44

Dringend opnieuw eens met politie gaan spreken.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#110 , 27 mar 2013 11:41

En met de milieudienst van de gemeente

Paurths
Topic Starter

#111 , 11 apr 2013 21:35

De wonderen zijn de wereld niet uit!!!
Maandag 8 april was er een uitspraak.
Dit heeft meer dan waarschijnlijk te maken met de brief die naar de vrederechter en de korpsoverste werd verstuurd, met de vermelding dat de wettelijke termijn van 6 maanden overschreden werd.

Contract wordt als nietig beschouwd wegens onbewoonbaar verklaring van de gemeente Temse.
Waarborg komt vrij en komt me toe.
2 maanden huur van februari en maart 2012 dienen me terugbetaald te worden.
Gemaakte kosten betreffende verdelging parasieten dient me terug betaald te worden. (alle bedragen vermeerderd met de wettelijke intrest, was 4,25% in 2012)
Rechtsplegingskosten ten bedragen van 750 euro zijn me verschuldigd door de tegenpartij. (of ik hier iets van over ga houden is nog maar de vraag, advocaat is reeds deels betaald door mij, maar ik wacht de afrekening nog af)
Kosten voor de rol en dergelijke dienen vergoed te worden door te verwerende partij.

Wat me niet werd toegezegd is een schadevergoeding betreffende verhuiskosten. Met name 2 maal huren van een verhuiswagen van Dockx (240 euro), opslaan meubels bij shurguard (ongeveer 250 euro) en andere kosten die verhuizen met zich meebrengt.

Een vrederechter spreekt geen recht betreffende misdrijf en dies meer.
Het verhuren van een onbewoonbare woning maakt op zich een misdrijf uit, zo ik me goed herinner.
Door de talloze beten (op 1 been werden meer dan 200 beten geteld, en toen stopte de dokter omdat "er nog volk in de wachtzaal zit"...), (joehoe...manmanman) en lintwormen, heb ik Borrelia burgdorferi opgelopen en is te laat behandeld, waardoor ik hier nog jaren mee zal sukkelen.
23 dagen ben ik onbetaald afwezig gebleven van mijn werk en 6 dagen waren met ziektebriefje (ik heb voor alle 29 dagen ziektebriefjes, maar ik vond niet dat mijn werkgever moest opdraaien voor iets waar hij volledig buiten stond)

ik denk erover om ook hiermee verder te gaan, want wat me volgens dokters te wachten staat, "ergens" in de toekomst, (onder andere chronische artritis) is niet erg hoopvol, maar 'k weet niet of ik die hele weg en hele history nogmaals wens te herbeleven...

freelance

#112 , 11 apr 2013 23:57

Er bestaat rechtspraak die de huur van een onbewoonbaar verklaarde woning onwettig verklaard , met terugvordering van alle huurgelden vanaf begin contract .
( als u nog de moed hebt om in beroep te gaan , en nog enkele jaren geduld kunt opbrengen ) .
Een zeer goede advocaat is vereist , en de afloop is onzeker .

Een huurovereenkomst die betrekking heeft op een ongeschikte of onbewoonbare woning is absoluut nietig, wegens strijdigheid met de openbare orde. Het karakter "openbare orde wordt afgeleid niet alleen op basis van de strafbaarstelling maar ook omdat de wetgever, (lees decreetgever) met deze normen het grondrecht op een behoorlijke huisvesting wou uitwerken en grondrechten de openbare orde aanbelangen (Vred. Sint-Truiden 12 april 2001, Huur 2002, 139 en T.Vred. 2003, 86; Vred. Mol 17 september 2002, T.Vred. 2004, 48, noot M. Dambre en Ech.Log. 2004, 161. Zie ook: A. Van Oevelen.

Het is niet alleen verboden een onbewoonbaar verklaarde woning te verhuren, het is bovendien strafbaar.
De verhuurder die weet dat de door hem verhuurde woning onbewoonbaar werd verklaard, moet die woning renoveren of de huurovereenkomst beëindigen.
De betaalde huurgelden dienen terugbetaald.

Rechtspraak:
• Correctionele Rechtbank te Gent, 21e Kamer – 24 juni 2008, RW 2008-2009, 1697, met noot T. Van Dromme, Verhuur van krotwoningen: opzet, verbeurdverklaring en nietigheid van de huurovereenkomst.
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Paurths
Topic Starter

#113 , 20 mei 2013 10:00

De tegenpartij heeft beslist om alle communicatie van mijn advocaat uit straal te negeren.
Dus nu kostte me dat nog een deurwaarder om het vonnis te laten betekenen aan tegenpartij.
De maand tijd die tegenpartij heeft om beroep aan te tekenen verloopt deze week.
Ik heb zo'n bruin vermoeden dat zij ons nog steeds gewoon gaan blijven negeren , dus vraag ik me af wat het volgende gaat zijn.... een deurwaarder om beslag te leggen?

Wat een soep...

Terug naar “Huren”