Ik woon sinds zes maanden in een appartement dat bestaat uit een gelijkvloers en een duplex. Zo zijn er een vijftal naast elkaar gebouwd, met ieder een aparte ingang en huisnummer. Ik woon op de hoek van de straat. Een tweetal maanden nadat ik er woonde zou er boven mij een vrouw met kinderen komen wonen. Ik heb haar ook het appartement zien komen bezichtigen MET kinderen.. Echter na een paar weken had ik door dat het geen normale situatie bleek te zijn boven.. Verschillende vrouwen kwamen in het appartement en er was ook veel komen en gaan van mannen.. Na wat zoeken op internet heb ik de site gevonden, waar mijn adres op staat.. Mannen bellen soms verkeerd aan bij me omdat er op hun bel geen briefje met naam hangt. Ik heb achteraan een groot terras waar mijn dochter van 5 zou kunnen spelen, maar waar echter ook de mannen zich parkeren. Ik word soms aangegaapt door die mannen.. En voel me er helemaal niet meer op mijn gemak. Ik ben alleenstaand en heb dus een dochtertje. De huisbaas is hiervan op de hoogte, maar zegt niets te kunnen doen..
Ik heb een huurwaarborg van DRIE maanden gestort bij het begin. Ik zou nu graag onmiddellijk willen verhuizen. Is dit mogelijk op grond van deze praktijken, dat hij mij de volledige huurwaarborg terug moet geven, plus me moet laten gaan zonder opzeg? Dit is voor mij, mijn familie en mijn reputatie schadelijk.
Ik zou liever zelf vertrekken dan dat de huisbaas hen er uit zou zetten, vermits ik zeker geen problemen wil met de eventuele organisatie die hier achter zit. Ze weten dat ik werken ben gedurende de dag en zou dus niet willen dat ze mijn appartement leeg maken of iets dergelijks.
Als de huisbaas mijn huurwaarborg opeist en wilt dat ik mijn opzegtermijn naleef zou ik bij de vrederechter bijvoorbeeld mijn huurwaarborg kunnen terugeisen?