Problemen met boiler

krisje1973
Topic Starter

Problemen met boiler

#1 , 09 mar 2013 11:58

Graag jullie raad.

Ik woon in een nieuwbouwwoning die ik huur van een huisvestingsmaatschappij.
Vorig jaar in april is er een boiler geplaatst.

Sinds begin december 2012 word het water uit de kranen maximum 39 graden, soms 40 graden.
Als je weet dat een kinderbadje 37 graden is, is dit voor volwassenen redelijk fris.

Al op 7 december verwittigde ik de verhuurder van dit probleem.
We hadden zelf al druk afgelaten aangezien deze te hoog was doch het probleem bleef.
De boiler geeft aan dat de temperatuur van het water is ingesteld op 60 graden doch het wordt niet warmer dan 39 graden.

Ik heb al enkele keer met de verhuurder getelefoneerd en ik word van het kastje naar de muur gestuurd.
De technische dienst van de verhuurmaatschappij mag niets doen aangezien dit garantie is.

Doch de dienst patrimonium die hier dan voor instaat, laat gewoon niets weten.
Telkens krijg ik het antwoord: 'de aannemer moet komen'.

27 februari heb ik nogmaals gebeld, patrimonium gingen terug bellen, niet gebeurd.
6 maart op het kantoor langs geweest, ze gingen patrimonium verwittigen terug te bellen.
Tot op heden niets gehoord.

Ik zou nog willen wachten tot 13 maart en dan een aangetekend schrijven (of tegen ontvangst) bezorgen.

Hierover de vraag:
- welke termijn moet k hun geven om dit eindelijk definitief te herstellen want uiteindelijk is het nu al 3 maand.

Tevens wil ik in dit schrijven ook een termijn afspreken voor het herstellen van de deur.
Aangezien ik in een woning woon die aangepast is aan mijn beperking (rolstoel) , staat er op de voordeur een automatische opener.

Overal van uit mijn huis kan ik met een simpele druk op de knop de voordeur openen.
De voordeur zelf open maken, lukt me niet.

De pomp is echter, na diverse problemen en nutteloze herstellingen, afgebroken op 25 januari.
Gevolg: bezoek kan niet binnen zonder sleutel, ik kan niet zelfstandig buiten.
Wat bij brand bv?

Graag jullie advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 mar 2013 13:27

Verminder het debiet door de kraan wat minder ver open te draaien. Het water zal dan (veel) warmer worden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

krisje1973
Topic Starter

#3 , 09 mar 2013 19:02

Dat klopt inderdaad maar dan komt er bijna geen straal uit.

Reclame

k.b.

#4 , 09 mar 2013 21:06

Dan is het geen boiler maar een "doorstroomverwarmer"

k.b.

krisje1973
Topic Starter

#5 , 11 mar 2013 18:38

Aangetekend schrijven aan het opmaken: iemand een idee welke tijd ik dien te geven voor de herstelling?

Wat is de gemiddelde duur?

k.b.

#6 , 12 mar 2013 09:54

Neem 14 dagen .../ of 3 weken ...

Vandebos

#7 , 12 mar 2013 12:42

neem 10 werkdagen. Steeds verduidelijken in je schrijven of je het hebt over werkdagen of kalenderdagen na kennisname.

Terug naar “Huren”