aanpassen buitendeur huurwoning: voor huurder of verhuurder?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
PaPyRene
Topic Starter

#62 , 06 mar 2013 12:57

OPVOLGING (9) : aanpassen buitendeur huurwoning: voor huurder of verhuurder?

In dit bericht tracht ik de geïnteresseerde lezer op de hoogte te houden van het verloop van deze zaak.
(ik plaats telkens een nieuw bericht met de recentste info)

20130305
Zoon van verhuurder heeft op dinsdag 05-03-2013 bij huurder de oude buitendeur vervangen door een nieuwe.
Hij beloofde om de afwerking op een latere datum te komen uitvoeren.
Geen probleem, er is tijd tot 30 april 2013 ;-)
"De wereld is een schouwtoneel, elk speelt zijn rol en krijgt zijn deel." (Joost van den Vondel : 1587-1679)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#63 , 06 mar 2013 12:58

En de kleur was ook OK?

Reclame

PaPyRene
Topic Starter

#64 , 08 mar 2013 12:23

OPVOLGING (10) : aanpassen buitendeur huurwoning: voor huurder of verhuurder?

In dit bericht tracht ik de geïnteresseerde lezer op de hoogte te houden van het verloop van deze zaak.

20130306
Zoon van verhuurder heeft op woensdag 06-03-2013 bij huurder de vervangen buitendeur verder afgewerkt.
Hij beloofde om de rest van de afwerking op een latere datum te komen uitvoeren.
In de rechterbovenhoek (regenkant) is namelijk een spleetje van 1 mm tussen rubber en deurlijst, en de sleutel omdraaien gaat moeilijk.
Zoon van verhuurder heeft daar al aan gewerkt en gaat nu bij verhuurder vragen om een afdakje buiten boven de deur te plaatsen, waar de (afgebroken) veranda stond, zie vorige posts.

Nog steeds geen probleem, er is tijd tot 30 april 2013

Franciscus,
het is een geisoleerde, met bovenste helft dubbel glas, stevige, witte plastieken buitendeur (waarschijnlijk niet goedkoop).
Plasitek, zou ik nooit plaatsen; maakt mij niet uit, het is niet mijn huis.
Laatst gewijzigd door PaPyRene op 08 mar 2013 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
"De wereld is een schouwtoneel, elk speelt zijn rol en krijgt zijn deel." (Joost van den Vondel : 1587-1679)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#65 , 08 mar 2013 12:26

Niet geassorteerde kleur met de gevel kan een serieuze waardevermindering bij verhuur of verkoop opleveren. :lol:

freelance

#66 , 08 mar 2013 12:47

Franciscus heeft een manie voor kleuren .
Is ook bezorgd voor de VERhuurder . 8_)
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

PaPyRene
Topic Starter

#67 , 10 mar 2013 23:50

OPVOLGING (11) : aanpassen buitendeur huurwoning: voor huurder of verhuurder?

20130309
Zoon van verhuurder heeft op zaterdag 09-03-2013 bij huurder de vervangen buitendeur verder afgewerkt.

In de rechterbovenhoek (regenkant) is namelijk een spleetje van 1 mm tussen rubber en deurlijst, en de sleutel omdraaien gaat moeilijk.
Hij morrelde daar wat aan, maar veel heeft dat niet geholpen.
Ik heb vandaag wat olie in het slot gedaan, wat wel helpt.

Indien er een afdakje buiten boven de deur zou komen, dan kan er geen regen in dat spleetje, en dan plak ik er wat isolatie band op, tegen de kou.
Afwachten.

Voor mij is dit klaar.
Ik ben van plan de verhuurder een aangetekend schrijven te sturen, dat de achterdeur is vervangen, dat er nog een spleetje is wat water insijpeling kan veroorzaken, en dat de deur naar buiten toe niet kan vast gezet worden als ze open staat (bvb bij warm weer).
Kwestie van te voorkomen dat men problemen daardoor later op ons, de huurder, steekt.

freelance

#68 , 11 mar 2013 01:42

Niet vergeten afdakje te vragen . ( en welke kleur ? ) .
Kan zoon verhuurder uit zijn dak gaan ...
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Huren”