Dringend HULP gevraagd, wat te doen bij overlijden huurder!

Vandebos

Re: Dringend HULP gevraagd, wat te doen bij overlijden huurd

#31 , 26 nov 2012 16:26

heeft u een bewarend beslag laten leggen op de inboedel? Anders is het semi onmogelijk hier wat tegen te doen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
niempje
Topic Starter

#32 , 03 mar 2013 17:41

Beste raadgevers,

Tot op heden is de woning nog steeds niet vrij. De vriendin van de overleden huurder heeft dus alles van waarde buiten gehaald en alle rommel en vuiligheid achtergelaten.
Alles bijeen een grote container rommel.

Nu had ik met de broer van mijn overleden huurder een onderlinge opzeg van de huurovereenkomst opgesteld (kids van de overleden huurder weigeren erfenis wegens schuldenberg, ouders van overleden huurder zijn er niet meer, dus broers en zussen zijn volgende in rang) en hierbij heb ik mij zeer gul opgesteld naar de broer van mijn overleden huurder, dus wettelijk gezien de persoon die het huurcontract verderzet.

Volgende overeenkomst werd opgesteld:

Beëindiging van huur in onderlinge overeenkomst

Tussen ondergetekenden,
xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx te xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, handelend in de hoedanigheid van eigenaar, hierna “de verhuurder” genoemd

en

xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, broers van en handelend in naam van wijlen xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, hierna “de huurder(s)” genoemd,

is het volgende overeengekomen:

1. Bovengenoemde partijen komen onderling overeen om een einde te maken aan de huurovereenkomst die op 28 maart 2012 werd afgesloten en die betrekking heeft op het onroerend goed gelegen in de xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx straat xx te xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx.
2. De huurovereenkomst houdt op uitwerking te hebben op 31 januari 2013. Op die datum zal de huurder het pand moeten hebben ontruimd en volledig leeggemaakt, zoals deze ter beschikking werd gesteld voor aanvang van de huur.
3. De rekeningen van Pidpa (water), Iverlek (gas en elektriciteit) en alle andere mogelijke leveranciers van nutsvoorzieningen zullen worden betaald xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. De bedragen van de facturen en/of slotfacturen moeten uiterlijk op 31 januari 2013 zijn gestort op rekening nummer ..........., dit omdat dhr. xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx nooit is overgegaan tot aansluiting de nutsvoorzieningen op zijn naam, en er tijdens de gehuurde periode verbruikt is op rekening/naam van de verhuurder, xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx die hier zonder voorafgaande kennis van zaken, plots verschillende verbruikersfacturen van heeft ontvangen. Een kopij van de facturen zal worden bezorgd bij overhandigen van de sleutels daar de factuur van Pidpa nog niet in het bezit is van xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx heden bij het opstellen van deze overeenkomst.
4. De partijen zijn eveneens overeengekomen dat de tot op heden opgelopen huurachterstand (bij het opstellen van dit schrijven in totaal 3 maanden en bij afloop van de huur op 31 januari 2013, 4 maanden) zal worden kwijtgescholden, op voorwaarde dat aan punten 2 en 3 wordt voldaan. Indien de woning niet op de afgesproken datum volledig ontruimd is, zal er voor elke begonnen maand wel nog steeds huur moeten worden betaald te rekenen vanaf 1 januari 2013.

Opgemaakt in xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx op 21 december 2012 in drie exemplaren, waarvan elke partij erkent er een te hebben ontvangen.

De huurder(s), De verhuurder,
xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (met de hand te schrijven: (met de hand te schrijven:
“gelezen en goedgekeurd”) “gelezen en goedgekeurd”)

(handtekening) (handtekening)

Ik heb uit goede wil de huursommen (4 maanden) laten vallen alsook de persoon ruim de tijd gegeven om de woning leeg te maken.
Echter, heden, is nog steeds geen enkele actie ondernomen en ik vraag mij af of ik aan de hand van opgestelde overeenkomst via deurwaarder of incasso-bureau de sommen vermeld in de overeenkomst kan halen bij de broer die voor akkoord heeft getekend?

Wat zijn mijn rechten hierbij?

Alvast bedankt!

freelance

#33 , 03 mar 2013 21:23

Enig mogelijke ( en juridisch correcte ) weg is verzoekschrift vrederechter om deze laatste overeenkomst te laten uitvoeren op kosten van de huurder .
Laat meteen ook opnemen dat kosten deurwaarder voor uitvoering volledig ten laste huurder zijn.
Een gerechtsdeurwaarder op voorhand is niet bij machte dit op te lossen . U moet werken met een vonnis .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

niempje
Topic Starter

#34 , 04 mar 2013 21:51

Alvast bedankt freelance voor de reactie.

Ik veronderstel dat ik dan best eerst een aanmaning stuur (aangetekend en per gewone post) en indien geen reactie hierop naar het gerecht?

En indien zo te handelen, hoeveel dagen geef ik de huurder de tijd om te reageren?

freelance

#35 , 04 mar 2013 22:12

Om helemaal zeker te zijn kunt u een aangetekende aanmaning sturen . ( staat altijd goed bij een vrederechter )
Huurder 10 dagen geven , lijkt mij in dit geval niet overdreven kort ( gezien overeenkomst al moest uitgevoerd zijn eind januari ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Huren”