Hallo,
Kan iemand mij helpen met volgend probleem ?
Mijn moeder heeft 10 jaar geleden en appartementje gehuurd.
Ik had niet zoveel contact met mijn moeder , dus weet zelf niet hoe dit allemaal geregeld en gegaan is.
Nu 10 jaar later was het noodzakelijk mijn moeder te laten opnemen in een rusthuis daar ze lichamelijk en ook mentaal zeer sterk achteruit is gegaan.
Ik heb het appartement perfect opgekuist, het contract opgezegd en de 3 maanden opzeg gerespecteerd en doorbetaald.
Bij het afgeven van de sleutel is alles in perfecte staat bevonden en vertelde ze me dat de waarborg volledig zal worden terug betaald.
Echter na een paar weken was dit nog niet voldaan en bij het bellen naar het immo kantoor beweerde ze niets te weten van een borg.
tijdens de 10 jaar mijn moeder in het appartement gewoond heeft, blijkt het pand verkocht geweest te zijn aan een andere persoon.
Mijn moeder is daar wel van op de hoogte gebracht , maar kon gewoon blijven wonen aan dezelfde voorwaarden en er is geen ander contract opgemaakt.
Volgens het immo kantoor hebben ze nergens gegevens en een contract waarin staat dat een borg moest betaald worden.
Zelf kan ik het aan mijn moeder niet vragen daar ze mentaal verward is.
Wel heb ik bij het opruimen van haar appartement het contract gevonden waarin staat dat er 2 maanden waarborg dient betaald te worden en dat deze op een geblokkeerde rekening moet gezet worden.
Ik heb een copy van dit contract opgestuurd naar het immo kantoor en deze beweert het nummer van de geblokkeerde rekening niet te weten en dus niet kan over gaan tot terugbetaling.
Hij zegt erbij dat het aan mij is dit nummer te vinden en aan hem te laten weten.
Echter kan ik nergens ook maar iets vinden van deze rekening nummer .
Volgens mij had mijn moeder bij de huurovereenkomst dit geld in contanten gedaan, maar ik kan hier nergens nog iets van vinden.
Is het inderdaad zo dat wij moeten opdraaien voor het vinden van dit rekeningnummer en kan het immo bureau zomaar weigeren om de borg terug te betalen.
In het contract staat immers dat een waarborg van 2 maanden moet voldaan worden?
Ik was van mening dat , zelf als het geld NIET op een rekening gezet is de verhuurder altijd verantwoordelijk is?
Ik kan nergens in de papieren van mijn moeder vinden waar en hoe het bedrag betaald is, maar moest het bedrag niet betaald zijn geweest, had ze toch nooit de sleutel gehad?
Het gaat hier maar over 800 euro, maar voor mijn moeder is dat zeer veel geld , des temeer een rusthuis niet echt goedkoop is
Alvast bedank me hiermee verder te helpen
Mvg
Gilbert