Even opzoeken allemaal:U dient feiten op te geven , zonder feiten kunnen we niet beoordelen .
Welk soort huurcontract / Wanneer exact begonnen / geregistreerd ?
Welke opzeg gegeven / wanneer exact / hoeveel maand .
Opzeg aangetekend ? / aangetekende gehad verhuurder ?
enz...enz....
Hoe zou ik dit kunnen bewijzen? De werken zijn van even terug en ik had geen idee dat het behang zou afgesneden worden om de herstellingen door te voeren. Je ziet wel aan de rest van de muur dat er aan gewerkt werdGaat het probleem hier enkel over teruggave waarborg (dat is wat ik eruit haal)?
Dan zal u moeten bewijzen dat de bijkomende schade door werken was die door de verhuurder zijn uitgevoerd. U moet normaal niet terug verven of behangen, zeker niet als u dit niet heeft gedaan bij intrek. Verhuurder moet bewijzen dat de eventuele schade aan de verf of behang uw schuld is, en geen gevolg van slijtage.
Turaki beetje dubbelzinnig en verwarrend : enerzijds " dan zal u moeten bewijzen ....." / anderzijds : " verhuurder moet bewijzen ...." .Gaat het probleem hier enkel over teruggave waarborg (dat is wat ik eruit haal)?
Dan zal u moeten bewijzen dat de bijkomende schade door werken was die door de verhuurder zijn uitgevoerd. U moet normaal niet terug verven of behangen, zeker niet als u dit niet heeft gedaan bij intrek. Verhuurder moet bewijzen dat de eventuele schade aan de verf of behang uw schuld is, en geen gevolg van slijtage.
http://plaatsbeschrijvingen.vastgoedall ... emnr=19475" onclick="window.open(this.href);return false;de huurder is niet verplicht versleten behang te vernieuwen. In de slaapkamers is de duurtijd normaliter negen jaar, in de livings vier en in de keukens twee, alhoewel de wetgever in alle behang normaliter een periode van negen jaar voorziet.
28.03 – binnenschilderwerk
- de huurder is niet aansprakelijk voor de normale veroudering van het schilderwerk.
- herstellingen van gering onderhoud vallen ten laste van de huurder, zoals het herstellen van de schade veroorzaakt door het plaatsen van bijhorigheden, buizen, sanitaire apparaten en retouches aan schilderwerk, alsook ontstoppen, ontvetten en reinigen.
- op het einde van de huur moet het schilderwerk in een zindelijke staat achtergelaten worden.
- levensduur van de verf, mits degelijk onderhoud:
- latex 5 jaar
- gewone verf 9 jaar
- bijzondere verflagen 15 à 45 jaar
- de huurder is, indien een lokaal geheel of gedeeltelijk moet geverfd worden, slechts verantwoordelijk voor de nieuwwaarde min de sleet, d.w.z. dat hij zal moeten tussenkomen voor het prijsverschil tussen nieuwe verf en het reeds afgeschreven gedeelte.
28.04 – buitenschilderwerk
- behoudens andersluidend beding valt het buitenschilderwerk ten laste van de ^ verhuurder.
- de huurder is echter verantwoordelijk voor de door hem aangebrachte schade zoals bijv. Het plaatsen van uithangborden of andere voorwerpen ( zie ook ART 22 )
Wat word gezien als versleten? Slaapkamer heb ik als enige behangen, overige niet. Overigens is behang daar aan het loskomen aan raamzijde door vocht. 2andere slaapkamers is het onberispelijkna 5 jaar. Daar kan ik toch niet verantwoordelijk voor gesteld worden?als er nieuw behangen was, bij intrek, gaan ze van een levensduur uit van 9-4 of 2jaar voor behang. Is uw behang versleten na een jaar, dan zal de oorzaak gezocht worden bij de huurder. Ik dacht dat het voor schilderen de helft is (was), maar vind ik niet direct iets over terug.
http://plaatsbeschrijvingen.vastgoedall ... emnr=19475" onclick="window.open(this.href);return false;de huurder is niet verplicht versleten behang te vernieuwen. In de slaapkamers is de duurtijd normaliter negen jaar, in de livings vier en in de keukens twee, alhoewel de wetgever in alle behang normaliter een periode van negen jaar voorziet.
Bambi tx! Maar vind het woordje zindelijk maar vaag..gevonden op vorige pagina
28.03 – binnenschilderwerk
- de huurder is niet aansprakelijk voor de normale veroudering van het schilderwerk.
- herstellingen van gering onderhoud vallen ten laste van de huurder, zoals het herstellen van de schade veroorzaakt door het plaatsen van bijhorigheden, buizen, sanitaire apparaten en retouches aan schilderwerk, alsook ontstoppen, ontvetten en reinigen.
- op het einde van de huur moet het schilderwerk in een zindelijke staat achtergelaten worden.
- levensduur van de verf, mits degelijk onderhoud:
- latex 5 jaar
- gewone verf 9 jaar
- bijzondere verflagen 15 à 45 jaar
- de huurder is, indien een lokaal geheel of gedeeltelijk moet geverfd worden, slechts verantwoordelijk voor de nieuwwaarde min de sleet, d.w.z. dat hij zal moeten tussenkomen voor het prijsverschil tussen nieuwe verf en het reeds afgeschreven gedeelte.
28.04 – buitenschilderwerk
- behoudens andersluidend beding valt het buitenschilderwerk ten laste van de ^ verhuurder.
- de huurder is echter verantwoordelijk voor de door hem aangebrachte schade zoals bijv. Het plaatsen van uithangborden of andere voorwerpen ( zie ook ART 22 )
Kijk en overweeg wat de kosten van nieuw behang zijn ( alleen voor plaatsen waar het niet perfect is ) .Maa dat is hè net bambi, we wonen hier 5jaar met 2 in dit huis. Ik heb hier steeds alles goed onderhouden maar doordat ik eerder wegga dan de verhuurder had gewild be ik zeker dat pietlullig gaat doen. ze heeft heel duidelijk gedreigd dat ze het geld waar ze denkt recht op te hebben op deeze manier gaat terugkrijgen.