opzegging huurovereenkomst 9 jaar

Piepelots
Topic Starter

opzegging huurovereenkomst 9 jaar

#1 , 08 okt 2007 10:19

Sinds juni 2007 huur ik een woning met een huurcontract van 9 jaar.
Nu zou ik deze willen opzeggen, maar weet niet goed waar ik rekening mee moet houden.
Volgens het contract dien ik een opzeggingtermijn van 3 maanden ter respecteren en daarbovenop een schadevergoeding van 3 maanden uit te betalen daar ik nog geen jaar in de woning verblijf, mits het contract geregistreerd is!

Nu staat in mijn contract dat getekend werd in mei 2007onder Artikel 21:

REGISTRATIE- KOSTEN VAN OVEREENKOMT

De registratie van deze overeenkomst alsook de kosten en gebeurtelijke boeten die eruit voortvloeien zijn ten laste van de huurder.
Voor de inning der rechten en zonder daaruit enig burgerlijk gevolg tussen partijen te trekken worden de buitengewone lasten, aan de huurder opgelegd, bepaald op 10 te honderd van de jaarlijkske huur.

Dat dus wil zeggen dat ik het contract moest laten registreren.

Volgens alle bepaling die ik vind is dit normaal gezien toch aan de verhuurder om dat binnen een termijn van twee maanden te laten doen?

Nu is mijn contract dus waarschijnlijk niet geregistreerd.
Maar aangezien die clausule in mijn contract staat kan ik dan mijn huurovereenkomst opzeggen zonder opzegperiode van 3 maand en zonder schadevergoeding te betalen daar de verhuurder de registratie niet gedaan heeft.

Of was ik verplicht van toch te registreren en is door de clausuler de verhuurder hierdoor ingedekt en dien ik me wel aan de opzeg termijn te houden en schadevergoeding te betalen.

Het gaat hier niet over het feit of ik het wel of niet wil doen.... maar of ik het moet doen.... en over een bedrag van 2310 euro dat ik anders kan uitsparen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 okt 2007 14:49

Die bepaling in uw huurovereenkomst is van nul en generlei waarde.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Huren”