Gebruik van weide

zessebel
Topic Starter

Re: Gebruik van weide

#16 , 19 dec 2012 22:16

Als ik niet had getekend had ik sowieso geen weide gehad

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#17 , 20 dec 2012 12:01

in het vervolg twéé contracten maken...
eentje voor het louter gebruik van der weide. Daarin wordt ook omschreven welke faciliteiten aanwezig zijn en de specifieke kenmerken daarvan: bv: automatische drinkbakken (genre...) schrikdraad (genre en type)

dan een andere overeenkomst waarin de verzorgingsmodaliteiten worden omschreven:
-toezicht en controle (wie en hoe vaak en wie verwittigen in geval van: mandaat om meteen dokter in te schakelen bijv. bij kolieken)
- controle faciliteiten bv: werking automatische drinkbakken, voltage schrikdraad etc...;(wie en hoe dikwijls)
- voederen en controle gezondheidstoestand dieren (wie en hoe vaak)
Uit eigen ervaring weet ik dat enkel mensen die zelf paarden houden precies weten wat ze moeten doen om toezicht te houden op paarden die op hun verhuurde weide staan.Mensen die enkel een weide "verhuren" kennen dat zo goed niet en maken vaak zonder dat ze dat willen fouten. Ik zou zelf nooit mijn paardden op een gehuurde weide zetten zonder zelf dagelijks 2 maal te controleren en te voederen.
In dat geval kies je beter voor een stallingsweide of manege.

sloeberken

#18 , 20 dec 2012 13:28

Als we dit op menselijk vlak bekijken kan ik maar zeggen als je dieren hebt zorg er zelf voor of controleer het goed, en zoals in veel gevallen is nooit de goedkoopste oplossing het goedkoopst.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

eylis

#19 , 20 dec 2012 13:37

dat is zo sloeberken, je controleert best zelf of je dieren het goed hebben. Zelfs in een pension. In een pension of manege heb je overigens het voordeel dat er meerdere paardenbezitters zijn (meer mensen die passeren) en die houden bvanzelf ook een oogje in het zeil hoe het met jouw paard gaat. Ik heb wel vaker paardenbezitters zien terugkeren naar een pension of manege na een vervelende ervaring op een gewone weide. Zo'n weide is spotgoedkoop om te huren. Maar er is géén permanent toezicht. Je paard zal maar kolieken krijgen en dat kan héél snel gaan. De meerkost van een stallingspension is zeker geen weggegooid geld.

zessebel
Topic Starter

#20 , 20 dec 2012 14:08

Hij heeft wel degelijk zelf 2 paarden op die weide staan.En al wat je net zegt,is wel degelijk afgesproken,maar mondeling.En nu bij twist zegt hij dat er nergens beschreven staat dat hij mijn paarden moest voederen.

sloeberken

#21 , 20 dec 2012 14:27

Beste zessebel hoe erg het ook is mondelinge afspraken zijn niet te bewijzen en als deze niet nagekomen worden ben jiij altijd de dupe, denk dat je er heel weinig zult aan kunnen doen hoe ga je het bewijzen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

zessebel
Topic Starter

#22 , 21 dec 2012 12:31

Ik kan niks bewijzen,dat is het hem net.Van zodra de miserie begon zijn we zelf elke dag over en weer gegaan.Gelukkig hebben we snel vervoer gevonden en staan ze ondertussen terug op de manege.Jammer genoeg is 1 van hen er erg aan toe...
Ik heb mijn les voor in de toekomst wel geleerd...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#23 , 21 dec 2012 18:44

Zet het contract eventueel hier eens op de site.

Terug naar “Huren”