kleine herstellingen

ikkedirk
Topic Starter
Berichten: 73

kleine herstellingen

#1 , 20 dec 2012 18:39

Ik ben verhuurder en ik vraag mij af ofdat ik wettelijk in een huurcontract mag zetten dat vb.kleine herstellingen tot 200 euro door de huurder dienen betaald te worden, indien het meer kost het verschil zal bijgelegd worden door de verhuurder.
voorbeeld vaatwasser van ongeveer 5 jaar doet het niet meer, oorzaak verstopping van arm in vaatwas.Laat men expert komen betaald men ongeveer 100 euro.
ander voorbeeld kraan lekt en dient vervangen te worden.
Ik vind nergens een lijst van wat voor huurder of verhuurder is.
Kan iemand mij verder helpen?
mvg
dirk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 20 dec 2012 19:06

Neen, dat kan u niet (technisch gezien kan u dat wel, maar zulke bepalingen zullen in voorkomend geval nietig worden verklaard).

Huurder is verantwoordelijk voor huurschade en klein onderhoud (hetgeen noodzakelijk om alles in goede staat te houden), verhuurder voor slijtage en schade door overmacht, alsook groot (structureel) onderhoud.
Voor nauwkeurigere lijst, kijk eens bij een post van Vandebos, onderaan vindt u telkens een link die u bij deze informatie brengt.

ikkedirk
Topic Starter
Berichten: 73

#3 , 20 dec 2012 19:22

dank u

Reclame

mava105
Berichten: 22316
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 20 dec 2012 19:49

Lekkende kraan is zowiezo voor de huurder, tenzij de kraan versleten is.
En vestopte afvoer van vaatwas is ook voor de huurder.

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 20 dec 2012 20:19

in de sectie nuttige documenten vindt u een handig document "Wie doet wat" terug dat de grote lijnen uitlegt.

ikkedirk
Topic Starter
Berichten: 73

#6 , 20 dec 2012 23:14

dank u voor de snelle antwoorden

Terug naar “Huren”