Euhm moraalridder, ik ga echt niet op alle brieven die wij krijgen eerst kijken of er wel onze naam opstaat alvorens ze te openen. Wij hebben dus ook pas na opening gezien dat het niet voor ons was. Hadden we het trouwens wel toevallig gelezen hadden we het zelfs helemaal niet geopend en was het zo in de vuilbak terecht gekomen.Eigenlijk zijt ge gewoon al strafbaar door het briefgeheim te schenden en nu gaat ge bezittingen op naam van iemand anders de vuilbak insmijten.
Best eens naar Bpost gaan me u probleem
Ik verwacht niet om zulke brieven te krijgen maar toch, wordt zoiets niet aangetekend verstuurd dan?Het beste wat je kan doen is, indien de vorige mensen niet meewerken, de post ongeopend terug in de brievenbus smijten met de vermelding: "vermoedelijk overleden, woont niet meer op dit adres".
U hebt sowieso geen enkele verantwoordelijkheid tegenover Tono international of iedereen die post stuurt niet gericht aan u. Met 1 uitzondering: een brief van een gerechtsdeurwaarder open je wél en beantwoord je zeker indien nodig. Dit om later problemen te vermijden.
Het beste wat je kan doen is, indien de vorige mensen niet meewerken, de post ongeopend terug in de brievenbus smijten met de vermelding: "vermoedelijk overleden, woont niet meer op dit adres".
U hebt sowieso geen enkele verantwoordelijkheid tegenover Tono international of iedereen die post stuurt niet gericht aan u. Met 1 uitzondering: een brief van een gerechtsdeurwaarder open je wél en beantwoord je zeker indien nodig. Dit om later problemen te vermijden.
Briefgeheim geldt NIET voor particulierenBriefgeheim geldt NIET voor particulieren. Enkel voor diegene die geacht worden de brief te posten. Dus de instellingen.
Alles terug naar afzender zoals JPV schrijft.
Vraag bij kwartierinspecteur/gemeente OF die mensen al afgeschreven zijn en of er nog andere personen op uw adres staan ingeschreven.
Deze dan ambtshalve laten schrappen.
Bedankt voor deze verhelderende uitleg.Briefgeheim is enkel beschermd tgo diegene die professioneel brieven verhandelen art 29 grondwet. en art 8 EVRM
Ook strafrechtelijk is het beperkt.
Burgerrechtelijk kunnen er wel sancties volgen.