Tenzij ons huurcontract niet geregistreerd is want dan is er geen opzegtermijn.
Wij zijn gaan navragen op registratiekantoor in Maasmechelen en daar bleek dat ons huurcontract niet geregistreerd was, ik was blij dit te horen en vroeg of ik hier een bewijs van kon krijgen. Dit blijkt onmogelijk, ze mogen mij geen bewijs mee geven. Waarom? Dat konden ze niet uitleggen, dat is hun bevoegdheid blijkbaar niet, zij doen alleen registratie en geldontvangst zeiden ze..
Terwijl ik hier:http://www.juridischforum.be/forum/view ... 38&t=37127 lees dat je een attest hiervan kan krijgen voor 3 euro???
Weet iemand hoe dit nu zit?Gisteren telefonisch contact opgenomen met het bevoegde registratiekantoor. Men moet louter een bewijs meebrengen dat men betrokken partij is (huurcontract dus in mijn geval). Een attest hiervan mocht het huurcontract niet geregistreerd zijn kost 3€.
Want als zij zich vergissen ben ik de pineut en moet ik alsnog 3 maand huur betalen als ik verhuis, tenzij ze het mij zwart op wit hebben geschreven, dan zou ik bij de vrederechter kunnen vertellen dat zover ik wist het contract niet geregistreerd was en als ik het wist gewacht had met verhuizen ofzo. Want het is tenslotte meer dan 1800 euro wat ik dan kwijt ben.
Het voelde een beetje aan alsof ze gewoon hun vingers er niet aan wilden branden en ze werden ook nogal slechtgezind toen ik erover bleef vragen dus heb ik het maar opgegeven.
Het is een schriftelijk huurcontract van 9 jaar, beginnend op 01 oktober 2010.