telecom bedrijf eist nog meer geld

Blabla
Topic Starter

telecom bedrijf eist nog meer geld

#1 , 12 dec 2012 12:37

Beste,

Na jarenlang trouwe klant te zijn geweest (zonder contract) was mijn 2jarig contract ineens afgelopen,. geen telefoon of brief ter herinnering gekregen dat deze afliep..facturen werden dubbel zo hoog en alles werd me 3x zoveel aangerekend. contact opgenomen met de klantendienst die me vertelde dat het aan mij is om mijn abonnement in d egaten te houden. Werd belachelijk verder geholpen en kreeg als uiteindelijk antwoord dat ze op de voorlaatste factuur in klein bedrag korting geven. Na veel gebeld te hebben en niet netjes geholpen te worden was mijn besluit dat ze ten eerste veel te duur zijn en klantendienst schandalig. Ikw as ondertussen verhuist en de facturen kwamen nog steeds op mijn oud adres aan, na een telefoontje heb ik dit doorgegeven, waardoor ik ineens een gerechtdeurwaarder brief kreeg dat ik de openstaande facturen enz nog moet betalen. Deze brief kwam netjes op mijn nieuw adres aan. hier verschoot ik van want normaal was ik in orde met de betalingen. Opnieuw de klantendienst gebeld en na heel lang aan de telefoon gehangen te hebben kwam het er op neer dat ik nog 1 bedrag moest betalen en dat ik dan overal van af zou zijn,..dit heb ik netjes gedaan waar de bedragen vandaan bleven komen mag joost weten maar toch en het nare hoofdstuk is afgesloten. Nu ben ik overgstapt naar een andere provider. sinds augustus, al de tijd niets meer gehoord tot dat ik telefoon kreeg van mijn oud adres dat er opnieuw brieven zijn binnen gekomen vor mij. Opnieuw een gerechtduerwaarders brief (nu een andere) namens het telecom bedrijf dat ik nog een openstaand saldo heb staan van 162 euro!! Wat???? ik opnieuw gebeld naar de klantendienst, hier vermeld hij dat ik een opzeg bedrag moet betalen omdat ik zogenaamd contract breuk heb gepleegd. Ten eerste was mijn 2jarig contract geldig tot en met maart, dus deze is allang verlopen en ik ben weg sinds augustus met alles. Hierop antwoorde hij dat de wetgeving veranderd is sinds 1 oktober dit jaar. En dat die kosten aangerekend moeten worden, maar dat kan toch niet na 1,5 maand? ik had het laatste bedrag betaald wat de medewerker van de klantendienst verzekerde dat het het laatste was,..nu ineens komen er weer kosten bovenop!?
ik weet echt niet wat ik nu moet doen, ze blijven maar geld vragen voor zover ik weet hebben ze er niet eens recht meer op. ik ben niet van plan om zoveel geld opnieuw te betalen!!
kan iemand me helpen?
met vriendelijke groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veebee

#2 , 12 dec 2012 14:46

Hoe kun je nu jarenlang klant zijn zonder contract maar wel met een 2-jarig contract dat dan afloopt?

Trouwens als het contract afgelopen was zoals u zelf aangeeft, vanwaar komen dan de facturen die dubbel zo hoog werden?

Je bent dan verhuisd, ervan uitgaande dat je geen klant meer was, maar op je oude adres kwamen wel aanmaningen?

Heb je de kleine lettertjes al eens nagelezen? De kans is namelijk groot dat je tweejarig contract wel afliep volgens jou, maar stilzwijgend verlengd wordt zonder expliciete stopzetting van jouw zijde uit?

Blabla
Topic Starter

#3 , 12 dec 2012 16:08

ja sorry ik zeg het verkeerd, heb toen ik 12 was mijn eerste sim kaart gekocht bij dit bedrijf,. vanaf dat ik 18 was hebben ze me vaak gebeld (verkoop) of ik geinteresserd was in een abonnement, nooit op in gegaan tot dat ik 21 was ofzo,.. 2jarig contract afgesloten tot maart. deze was afgelopen maar hierna kon ik gewoon blijven bellen (daardoor had ik er geen erg in dat de contractduur afgelopen was) alleen die telefoons en smsen werden allemaal met vol tarief aangerekend!! en ik heb met de klantendienst gebeld en die verkopen alleen weer een nieuw contract,.. Dit heb ik allemaal doorlopen en dit was normaal afgerond ook bij het bedrijf zelf alles was betaald.. totdat ik 2 weken geleden opnieuw een rare factuur en een gerechtdeurwaarder brief dat ik het openstaande saldo binnen 5 dagen moet overmaken,..vallend onder een nieuwe wet :S

Reclame

Lightning

#4 , 12 dec 2012 16:17

Dat U kan blijven bellen is niet abnormaal. Als U niet tijdig opgezegd hebt blijft het contract doorlopen, zij het zonder de promoties die U had voor 24 maanden. U hebt naar de klantendienst gebeld zegt U. Wat is er daarbij "doorlopen en afgerond", opnieuw een contract of een opzegging (wat doorgaans enkel via AS aanvaard wordt)? Welke acties hebt U daarna nog allemaal ondernomen...?

Blabla
Topic Starter

#5 , 12 dec 2012 18:03

uiteindelijk was het geblokeerd, in die tijd heb ik alles stop gezet..ondertussen alles nagevraagd op de klantendienst. Mijn nr wilde ik behouden (terwijl ik het moest laten schrappen) dat is gelukt en ben van provider overgestapt..nadat er bevestigd is dat alles in orde was heb ik er ook niets meer van vernomen,.. van augustus tot nu vorige week

Terug naar “Huren”