Opzeg huur

Jessy81
Topic Starter

Opzeg huur

#1 , 09 dec 2012 16:57

Hallo

Ik heb een vraagje ivm met het opzeggen van huurovereenkomst.
In augustus 2005 hebben wij een contract ondertekend voor 1jaar en kon 3x stilzwijgend verlengd worden en werd nadien automatisch 9 jaar staat er in.
Heb een navraag gedaan en contract staat niet geregistreerd.
Kan ik zonder opzegtermijn te presteren vertrekken of moet er sowieso 3 maanden opzeg gedaan worden ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes

Jessy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 09 dec 2012 17:18

Indien contract niet is geregistreerd hoef je geen opzeg te doen, maar raad toch aan van een kleine opzeg te doen, wel zeker zijn van niet registratie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jessy81
Topic Starter

#3 , 09 dec 2012 17:19

Heb een bewijs van ministerie heb 3€ moeten betalen hiervoor.
Als ik in mijn brief vermeld om 1 maand te presteren is dit voldoende neem ik aan ?

Reclame

Oude Belg

#4 , 09 dec 2012 17:27

Zelfs een dag is voldoende.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Jessy81
Topic Starter

#5 , 09 dec 2012 17:52

Super ! Bedankt voor jullie antwoorden. Sinds die veranderingen twijfel ik steeds. haha

Turaki

#6 , 10 dec 2012 08:15

In augustus 2005 hebben wij een contract ondertekend voor 1jaar en kon 3x stilzwijgend verlengd worden en werd nadien automatisch 9 jaar staat er in.
Is trouwens pertinent fout. Een contract van korte duur kan maar 1 maal verlengd worden, en totaal van contract en verlenging kan maximaal 3 jaar zijn. Na de 1e verlenging had u reeds een contract van 9 jaar, met startdatum augustus 2005.

Jessy81
Topic Starter

#7 , 10 dec 2012 18:19

Is trouwens pertinent fout. Een contract van korte duur kan maar 1 maal verlengd worden, en totaal van contract en verlenging kan maximaal 3 jaar zijn. Na de 1e verlenging had u reeds een contract van 9 jaar, met startdatum augustus 2005.
Ok, bedankt voor de info.

Dus 1 dag is voldoende voor opzegtermijn dan ?

sloeberken

#8 , 10 dec 2012 19:33

1 dag is voldoende maar als goede huisvader hou je toch ook een beetje rekening met de verhuurder en indien mogelijk toch wat langere opzeg.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”