Attest gezinssamenstelling, schrapping vorige bewoner

nks14
Topic Starter

Attest gezinssamenstelling, schrapping vorige bewoner

#1 , 10 dec 2012 15:04

De vorige bewoner van het appartement waar ik sinds kort huur had zijn adres niet gewijzigd, dit werd pas kort geleden gemeld aan de wijkagent. Ik heb zonet een attest gezinssamenstelling opgevraagd en op het document sta ik als enige op het adres ingeschreven, ik had verwacht dat de vorige bewoner hier nog op zou staan.

Weet iemand of bij een voorlopige ambtelijke schrapping de persoon blijkbaar bij de dienst bevolking onmiddellijk geschrapt wordt en het daardoor komt dat deze persoon reeds niet meer op het attest vermeld staat? Ik had niet verwacht dat dit zo vlug zou gaan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 dec 2012 15:18

Kwartierinspecteur stelt een Administratieve Akte op met een voorstel voor Ambtelijke Afschrijving bij Collegiaal Besluit.
Als dat op de gemeente komt wordt dat als dusdanig geregistreerd in het rijksregister.
Persoon IS dus nog niet afgeschreven tot het college van burgemeester en Schepenen die beslissing heeft genomen (kan natuurlijk zijn dat deze ondertussen al WEL een ander adres heeft).

artemis

#3 , 10 dec 2012 18:02

Misschien kan u te weten komen op welke datum de ex-bewoner ofwel a) zijn adres gewijzigd heeft of b) ambtelijk geschrapt is.

Een ambtelijke schrapping duurt toch makkelijk meerdere maanden.
Ik heb hier toevallig een bewonersfiche dd. 28/8/2012 van het gebouw waarin wij 3 studio's verhuren. Tegen 1 persoon liep toen nog steeds een procedure tot AS gestart op 29/9/2011 (de studio was ondertussen opnieuw verhuurd). Op de bewonersfiche stond bij deze persoon 'Aangifte adreswijziging: Voorstel afvoering van ambtswege op 29/9/2011'. Dit werd pas in de loop van september 2012 door het college goedgekeurd, een jaar later dus.
Op andere plaatsen in het land zou het wel sneller kunnen gaan.

Wat ik wil zeggen is: De persoon tegen wie een AS loopt blijft op de bewonersfiche staan zolang de AS geen feit is, wel met een speciale vermelding erbij.

Weet u de naam van de ex-bewoner? Dan zou ik toch nog eens navraag doen bij uw Dienst Bevolking en specifiek vragen naar de status van deze persoon op uw adres want op de bewonersfiche in mijn bezit is het niet geheel duidelijk wie waar woont in het gebouw. De oude en de nieuwe bewoner van dezelfde studio staan niet op dezelfde bladzijde.

Reclame

Terug naar “Huren”