#3 , 10 dec 2012 18:02
Misschien kan u te weten komen op welke datum de ex-bewoner ofwel a) zijn adres gewijzigd heeft of b) ambtelijk geschrapt is.
Een ambtelijke schrapping duurt toch makkelijk meerdere maanden.
Ik heb hier toevallig een bewonersfiche dd. 28/8/2012 van het gebouw waarin wij 3 studio's verhuren. Tegen 1 persoon liep toen nog steeds een procedure tot AS gestart op 29/9/2011 (de studio was ondertussen opnieuw verhuurd). Op de bewonersfiche stond bij deze persoon 'Aangifte adreswijziging: Voorstel afvoering van ambtswege op 29/9/2011'. Dit werd pas in de loop van september 2012 door het college goedgekeurd, een jaar later dus.
Op andere plaatsen in het land zou het wel sneller kunnen gaan.
Wat ik wil zeggen is: De persoon tegen wie een AS loopt blijft op de bewonersfiche staan zolang de AS geen feit is, wel met een speciale vermelding erbij.
Weet u de naam van de ex-bewoner? Dan zou ik toch nog eens navraag doen bij uw Dienst Bevolking en specifiek vragen naar de status van deze persoon op uw adres want op de bewonersfiche in mijn bezit is het niet geheel duidelijk wie waar woont in het gebouw. De oude en de nieuwe bewoner van dezelfde studio staan niet op dezelfde bladzijde.