gestolen sleutel

sascha
Topic Starter

gestolen sleutel

#1 , 10 dec 2012 11:59

hallo iedereen,

Vorig weekend is de handtas van een vriendin gestolen met de sleutels van haar appartement. Mag de verhuurder de kosten voor vervanging sloten en kopie van sleutels voor alle inwonende van het gebouw aanrekenen?

bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007

#2 , 10 dec 2012 12:21

kan uw vriendin niet zelf een ander slot steken? of heb ik te weinig informatie?

sloeberken

#3 , 10 dec 2012 12:38

Denk dat ook de sleutel van de gemeenschappelijk ingang erbij is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

artemis

#4 , 10 dec 2012 12:47

Logischerwijs gaat het hier over de vervanging slot van haar appartement en slot van ingang gebouw + sleutels daarvan voor alle bewoners.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 dec 2012 12:52

Je zal maar in een blok met 200 appartementen wonen, zoals er een paar staan op Antwerpen LO.

sloeberken

#6 , 10 dec 2012 13:24

Hoe is deze handtas gestolen en zijn er bewijzen van.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

sascha
Topic Starter

#7 , 11 dec 2012 10:57

Bedankt voor de reacties. De handtas is gestolen in een bar en ze is naar de politie geweest. Het is inderdaad de vervanging van slot inkomdeur (+koppie sleutel voor de 3 andere inwonende van het pand) en haar appartement dat ze moet betalen.

Ik vind dit niet normaal, stel je voor dat je idd in een appartements blok met 200 woont.

artemis

#8 , 11 dec 2012 14:06

Maar wie moet dan wel voor het slot van de inkomdeur + kopies sleutels voor de andere bewoners betalen?

De verhuurder? Vind ik niet want hij heeft totaal niets met het verlies of de diefstal te maken. Stel dat hier 4 verschillende mede-eigenaars in het gebouw zijn?
Alle bewoners hun deel? Al helemaal niet.

Sommige mensen zullen sneller iets verliezen of overkomen dat hun tas gestolen wordt dan anderen (waarmee ik niet wil zeggen dat uw vriendin niet voorzichtig is geweest).

Van een blok van 200 ben ik zeker dat er massa's sleutels circuleren :twisted: Hier gaat het slechts over 4 in totaal.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 11 dec 2012 16:40

En die sleutel kan bijgemaakt worden zonder veiligheidscode/kaart?
U bent verantwoordelijk voor de (onopzettelijke) schade.

Terug naar “Huren”