Huurcontract/ Plaatsbeschrijving ?

veroda
Topic Starter

Huurcontract/ Plaatsbeschrijving ?

#1 , 07 dec 2012 07:16

Ik huur een woning vanaf juli 2011. Op de huurovereenkomst staat, appartement met 2 slaapkamers etc en garage ( 2012) terras etc.
Die 2012 tussen aanhalingsteken dat is waarschijnlijk rekbaar.
We zijn december en er is nog geen garage. De garage zou gebouwd worden, maar bij mijn weten is er zelfs nog geen bouwaanvraag.
Daardoor is de huur ook te hoog ( zonde garage) 1,5 maand geleden verlaat ik het appartement en de eigenaars zeggen geen probleem je kunt ons vertrouwen, je moet geen aangetekend schrijven doen, we begrijpen elkaar. maar ik voel narigheid, moet nog 2 maand huur betalen en vermoed dat ik zelfs mijn 2 maand borg niet zal terug krijgen.
Op de huurovereenkomst staat dat ik dit moet registreren, dat heb ik niet gedaan, vergetelheid.
Moet ik die 2 maand huur nog betalen, kan ik eigenlijk geen schade vragen gezien de verhuurder zijn belofte niet nakwam.
ik weet niet hoe ik dit moet oplossen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 dec 2012 11:13

Het is in uw voordeel dat de huurovereenkomst niet werd geregistreerd. Kan je weg zonder opzeg (of toch een minimun) Het is normaal de verhuurder die een overeenkomst dient te laten registreren en niet de huurder.
Normaal zou je zelfs een huurvermindering kunnen claimen, maar of de verhuurder daar nog zal op willen ingaan is maar de vraag.
Is er een plaatsbeschrijving? Indien neen, hoef je u ook nog geen zorgen te maken over huurschade.

freelance

#3 , 07 dec 2012 14:32

OPGELET
Er zou géén schriftelijke opzeg gebeurt zijn volgens TS ?. In dit geval is TS nog steeds huurder, en blijft het huurcontract doorlopen , ofwel tot de datum die bepaald is in het contract , en bij gebrek aan datum voor ONBEPAALDE tijd . ( hangt af van soort contract ) .
Gezien grove misbruiken verhuurder ( geen garage - registratie verplicht door VERHUURDER )
Onmiddelijk nagaan of het contract mischien TOCH geregistreerd is ( nagaan op plaatselijk registratiekantoor , met uw huurcontract bij de hand ) .
Indien NIET geregistreerd , onmiddelijk AANGETEKENDE opzeg , met onmiddelijke ingang ( verwijzend naar het feit dat contract niet geregistreerd is ) .
En niets meer betalen , want u zult geen huurwaarborg terugzien .
Vertrouw geen mensen die zeggen " we begrijpen elkaar " . Een verhuurder weet maar al te goed , dat een registratie moet gebeuren door de verhuurder .
Dan begrijpt u het wel ,zeker ?
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Huren”