als 3de huurder bijkomen

sevenum six
Topic Starter

als 3de huurder bijkomen

#1 , 03 dec 2012 18:14

hallo,

2 vrienden die ik ken wonen in een groot huurhuis en ik zou daarbij willen intrekken.

maar zij hebben dat nog niet aan de verhuurders gevraagd of dat toegestaan is omdat ze er nog maar net wonen.

is het mogelijk dat ik daar dan als 3de domicil daarbij kom?

ze zijn namelijk bang als we het zouden vragen wij een nee zouden krijgen...

wie kan me helpen aub.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#2 , 04 dec 2012 01:44

Art. 4.2 van de huurwet :
2. De huurder die een woning in huur genomen heeft die hij tot zijn hoofdverblijfplaats bestemt, mag het goed niet volledig onderverhuren.
Met de instemming van de verhuurder mag hij een gedeelte van dat goed onderverhuren op voorwaarde dat het resterende gedeelte tot zijn hoofdverblijfplaats bestemd blijft. Indien het onderverhuurde goed bestemd wordt als hoofdverblijfplaats van de onderhuurder, worden de rechten en verplichtingen van de huurder en van de onderhuurder, wat hun respectieve verhouding betreft, bepaald door deze afdeling, onder voorbehoud van de volgende bepalingen van deze paragraaf.
De duur van de onderverhuring mag de resterende looptijd van de hoofdhuurovereenkomst niet overtreffen.
De huurder moet vooraf de onderhuurder in kennis stellen van diens hoedanigheid en van de omvang van diens rechten.
Wanneer de verhuurder aan de hoofdhuurovereenkomst een einde maakt, moet de huurder uiterlijk de vijftiende dag na ontvangst van de opzegging een afschrift daarvan aan de onderhuurder betekenen en hem ervan in kennis stellen dat de onderverhuring op dezelfde dag als de hoofdhuurovereenkomst be�indigd wordt.
Wanneer de huurder vervroegd de hoofdhuurovereenkomst be�indigt, moet hij de onderhuurder een opzeggingstermijn van ten minste drie maanden geven, samen met een afschrift van de opzegging die hij aan de verhuurder richt, en moet hij de onderhuurder een vergoeding betalen die gelijk is aan drie maanden huur.

Indien een JA , van de verhuurder , hebt u een geschreven huurovereenkomst nodig tussen u en de hoofdhuurder ( deze die op contract huurder is ) .
Alle bepalingen van de huurwet zijn van toepassing + bovenstaande Artikel. Ook uw domicilie mag er op staan .
Begin niet met mondelinge afspraken . Kan u zuur opbreken .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Huren”