wanprestatie onderverhuur

Zenna
Topic Starter

wanprestatie onderverhuur

#1 , 04 dec 2012 00:22

Ik huur een appt als officiële huurder. Ik verhuurde de tweede slpk aan een vriendin. Ik wist niet af van de woninghuurwet voor dit soort onderhuur, dus werd het contract overeengekomen via e-mail. De e-mail werd beantwoord en de waarborg gestort. In het contract staat dat de huurder twee maanden op voorhand moet opzeggen. Verder stond er niet veel info in, enkel de belangrijkste zaken en afspraken. Deze vriendin vertrok vorige maand plots, zonder op te zeggen. Nu wil ze de waarborg teruggevorderd krijgen, maar heeft hier naar mijn inziens geen recht op.
Ons contract is wel rechtsgeldig, maar valt niet onder de woninghuurwet. Het contract werd ook niet geregistreerd, uiteraard.

Dienen de overeenkomsten in het contract te worden nageleefd betreffende de opzeg? Kan ik de waarborg wettig inhouden?

Volgens een eerste juridisch advies wel, volgens haar juridisch advies (via aangetekend schrijven) niet.

Bedankt voor de reacties!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”