wat met huuropzeg bij verlaten huurapp wegens dringende rede

freelance

Re: wat met huuropzeg bij verlaten huurapp wegens dringende

#16 , 30 nov 2012 19:33

....,

Zoals ik voordien al heb gemaild en in aangetekende brief datum opgeven, duidelijke referentieheb opgestuurd zal ik vandaag het appartement op de 3de verdieping verlaten. Elektriciteit, gas en telenet werden al afgesloten. Voor het eindigen van het contract met de watermaatschappij heb ik echter jullie gegevens en handtekening nodig. Dit weekend stuur ik het document voor WaterLink door waarvan ik verwacht dat jullie dit ASAP ondertekenen en mij terug bezorgen hetzij elektronisch, hetzij via brief.

... (andere huisbaas) heeft mij net opgebeld. Hij zei dat een werker van jullie morgen MISSCHIEN zal komen om te kijken naar de problemen en dat jullie eindelijk de architect hebben kunnen contacteren. Deze belofte werd ons 2 weken geleden ook al gemaakt maar voor de zoveelste keer heb ik niets meer van jullie gehoord. Het is dan ook wel heel frappant dat jullie op de dag van mijn vertrek komen polsen als ik effectief het appartement verlaat. ...(andere huisbaas) vertelde mij ook dat mijn extra maanden huur vervallen en ik dus niet meer mijn 3 maanden opzeg moet betalen. zolang dit niet schriftelijk en aangetekend bevestigd wordt door u heeft dit gesprek in mijn ogen nooit plaatsgevonden.

Daarom vraag ik dus met aandrang OPNIEUW:
Dat u mij een schriftelijke en aangetekende bevestiging stuurt , met uw akkoord om het huurcontract ( oorspronkelijke datum ) te ontbinden .En dit met ingang van 1 december 2012 .Dit gelet op de artikelen 1719 -1720-1721 B.W. en het artikel 2 Paragraaf 1 van de Woninghuurwet .
- Ik krijg een aangetekende brief opgestuurd waarop vermeld staat dat ik de extra maanden huur + eventuele boete die ik jullie contractueel nog verplicht ben, niet moet betalen.
- We regelen met de bank dat het geld van de huurwaarborg ten gunste komt van mij, de huurder. Dit wordt door jullie ondertekend.
NOOT: De bank heeft daar een speciaal formulier voor . Vermeld ook uiterste datum ( bvb. half december )
- Jullie ondertekenen het document van waterlink.
- Het bedrag van 575 euro (de huur die ik al heb betaald voor december en die maandag op jullie rekening gestort wordt, wordt mij terugbetaald op hetzelfde rekeningnummer.
- Jullie klagen ons achteraf niet aan voor eventuele schade aan het appartement. Dit moet op de aangetekende brief vermeld staan.
Willen jullie toch een plaatsbeschrijving laten plaatsvinden dan mogen jullie dit ook in de aangetekende brief vermelden. Ik zorg dan zelf voor iemand die samen met jullie deze plaatsbeschrijving opstelt.
NOOT : Beter op gezamenlijke kosten .Of kosten verhuurder .

Zijn aan al bovenstaande voorwaarden voldaan dan:
- Zal ik voor de diverse problemen in het gebouw en jullie nalatigheid geen aangetekende brieven meer opsturen.
- Klaag ik jullie niet aan voor de reeds gemaakte beschadiging van mijn persoonlijke bezittingen waarvan mijn verzekeringsmakelaar al op de hoogte is.
- Vraag ik geen schadevergoeding voor de verhuisfirma die al mijn meubels heeft moeten verhuizen. Dit is een kostplaatje van 274 euro.
- Neem ik geen verdere stappen meer voor het onbewoonbaar verklaren van dit gebouw in het stadhuis waar er trouwens al een klachtenformulier voor dit adres bestaat.
- Neem ik geen gerechtelijke stappen tot een gerechtsdeurwaarder en advocaat.

Op de vraag wanneer jullie de sleutels terugkrijgen: Als er aan al mijn voorwaarden is voldaan, geef ik jullie de sleutels terug. Zoniet beschouw ik me nog altijd de verantwoordelijke van dit appartement en moet ik van alle bezoeken voor gelijk welk doeleinde op de hoogte zijn.
Ik stuur u deze brief onder voorbehoud van al mijn rechten .

De aangetekende brief mag U opsturen naar Sint-Franciscusstraat 52 3de verdiep. Ik behoud de sleutel en zal de aangetekende brief ophalen in de post bij mijn afwezigheid.

Een spijtige zaak dat onze samenwerking op deze manier moest eindigen

NOOT : Duidelijke verval datum opstellen ( bvb. half december ) , zoniet kunnen ze u nog lang laten wachten.
bvb. nieuwe zin :
Ik verwacht dat dit alles tegen 15 dec. a.s. op schrift staat , en de zaak geregeld is , zoniet wend ik mij tot mijn raadsman die dan de nodige stappen zal ondernemen .
Hoogachtend ,

..........
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”