Vervangen frigo

johanb1977
Topic Starter

Vervangen frigo

#1 , 27 nov 2012 12:26

Situatie: op 1/11/12 huur ik een app, welke volledig instapklaar is, juist de frigo heeft het begeven en de verhuurder en immokantoor zijn hiervan op de hoogte. Ze beloven een andere te installeren maar tot op heden nog steeds geen antwoord gekregen of dergelijke.
Ikzelf heb ondertussen al meerdere malen gebeld en gemaild om te vragen wanneer hier iets aan gedaan zou kunnen worden, steeds hetzelfde antwoord "we laten iets weten".

De vraag is, kan ik op eigen initiatief zelf een frigo aankopen en de factuur in mindering brengen met de huishuur, mits voorlegging van factuur, de frigo zou op het einde van de huurperiode natuurlijk blijven staan.
Is er iets anders dat ik kan doen aangezien we bijna 1maand verder zijn, wonen zonder frigo is niet echt aangenaam aangezien er dan dagelijks naar de winkel moet worden gegaan.
Kan ik eventueel een deel van de huurprijs niet betalen om ze zo op één of andere manier een beetje te dwingen vaart te zetten achter het frigoprobleem want eerlijk gezegd denk ik dat ze niet echt van plan zijn een nieuwe te installeren, anders hadden ze dit al gedaan.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 27 nov 2012 12:35

Is er genoeg plaats om de oude frigo (tijdelijk) te stockeren? Zoja, zet hem ergens uit de weg en koop zelf een nieuwe. Deze neemt u gewoon terug mee wanneer u uit het appartement trekt. Dat de huidige koelkast kapot is, hebt u gemeld. Meer kan u niet doen. Niet uit eigen initiatief huurgelden achter houden raad ik u ten zeerste af: hier kan u alleen maar in de problemen mee komen.

Beste oplossing? Zoek op welke koelkast u graag had geplaatst (energiezuinig model best), print de specificaties uit en zoek een prijs op in de plaatselijke winkel. Vraag aan de verhuurder of hij akkoord is om deze koelkast te plaatsen. Zeg dan dat je het hem makkelijk wil maken en er zelf achter wilt gaan (of zelf wilt laten leveren) en dat je het bedrag kan voorschieten, maar dat je dit bedrag in mindering van de huurprijs wil brengen. Dit moet dan op papier gezet worden en ondertekend worden.

johanb1977
Topic Starter

#3 , 29 nov 2012 10:25

Bedankt voor de info, ik zal dan maar eens kijken voor een nieuw model en deze bij verhuis meenemen.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 nov 2012 12:40

Dan moet je wel heel die tijd de oude en defekte frigo bijhouden en ergens opslaan. anders kan verhuurder u alsnog een nieuwe frigo aanrekenen als huurschade indien deze vermeld staat in de PB.

Terug naar “Huren”