Art.1723 wonighuurwet

pepperoni
Topic Starter

Art.1723 wonighuurwet

#1 , 27 nov 2012 23:29

Beste :Art.1723.De verhuurder mag gedurende de huurtijd de gedaante van het verhuurde goed niet veranderen.”(Burgerlijk Wetboek). hoe dien ik dti te interpreteren : situaitieschets:
ik huur een woning met een groot stuk grond volledig omheind en met enkele "koterijen op " opp. beschreven in huurkontrakt ong 1200 vierkante meter, nu heeft de verhuurder zonder schriftelijke waarschuwing omheining afgebroken , bomen gerooid en klaar om koterij af te breken . Slaat art .1723 enkel op de woning of ook op het perceel waarvan de opp.beschreven is in het kontrakt ? Natuurlijk nu kan ik ook mijn honden niet meer laten los lopen , ben ik aansprakelijk als ze evengoed nu buiten lopen en de eigendom verlaten , met alle gevolgen vandien ?

Hartelijke dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#2 , 28 nov 2012 01:53

Art. 439. Strafwetboek . Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar en met geldboete van zesentwintig frank tot driehonderd frank wordt gestraft hij die, zonder een bevel van de overheid en buiten de gevallen waarin de wet toelaat in de woning van bijzondere personen tegen hun wil binnen te treden, in een door een ander bewoond huis, appartement, kamer of verblijf, of in de aanhorigheden ervan binnendringt, hetzij met behulp van bedreiging of geweld tegen personen, hetzij door middel van braak, inklimming of valse sleutels.

In B.W. 1723 staat duidelijk " het verhuurde goed " . Dit slaat op alles wat er in uw huurcontract voorzien is . Dit kan evengoed een garagebox zijn , een paardenstal en koterijen .
Het slaat ook op het "erf " ,de daarbij horende bomen en omheiningen .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Vandebos

#3 , 28 nov 2012 15:16

Indien de tuin in het huurcontract omschreven staat heeft de verhuurder eruit te blijven.

Aangetekend in gebreke stellen, aanmanen de tuin in zijn oorspronkelijke staat te herstellen en waarschuwen dat u bij gebrek aan respons binnen de 6 werkdagen het vredegerecht zal inschakelen.

Reclame

pepperoni
Topic Starter

#4 , 28 nov 2012 19:07

thx voor de info

Terug naar “Huren”