onderling huurcontract

Onkenbaar
Topic Starter

onderling huurcontract

#1 , 28 nov 2012 11:32

Hey, mijn vrien huurde een woning met zijn ex (die is inmiddels vertrokken na de 4de dag) nu heeft mijn vriend in sept het app opgezegd(3maand opzeg) nu verwacht de huisbazin ook dat hij verder huur betaald tot dat er een andere huurder is ... Wat in myn ogen al niet kan ! Het huurcontract is dan ook onderling opgemaakt iets wat ook niet mag ... Wat kunnen we hieraan doen ! Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 28 nov 2012 12:10

Is het contract geregistreerd?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

freelance

#3 , 28 nov 2012 12:44

Kunt u vertellen wat er in het contract staat . De exacte begindatum . De duur van het contract ( 1 jaar , 2, 3 of langer....) .Hebt u er weet van of het contract geregistreerd is .
Wat staat er in het contract bij opzegging .
Is de opzeg schriftelijk gebeurt ( aangetekend schrijven ) . Heeft huisbazin schriftelijk gereageerd ?
Een contract wordt altijd onderling opgemaakt , tussen 2 partijen . waarom zou dit niet mogen ?
Afhankelijk van wat er in contract staat , kan huisbazin eventueel recht hebben op een schadevergoeding .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Huren”