Verhuurder aanschrijven/verzoekschrift, geen officieel adres

probleemverhuurder
Topic Starter

Verhuurder aanschrijven/verzoekschrift, geen officieel adres

#1 , 26 nov 2012 14:35

Ik ben wettelijk genoodzaakt/verplicht mijn verhuurder eerst aangetekend aan te schrijven vooraleer een verzoekschrift in te dienen bij de griffie van het Vredegerecht.

Het volgende probleem stelt zich echter; de verhuurder was tot voor kort nog ingeschreven op het adres waar ik nu huur (en ondertussen gedomicilieerd ben). Naar de reactie van de wijkagent ga ik ervan uit dat een procedure ambtelijke schrapping opgestart is tegen de verhuurder. Deze heeft mij echter nooit zijn echte woon/verblijfplaats willen doorgeven.

De procedure tot omzetting van mondelinge naar schriftelijke huurovereenkomst door de Vrederechter (wat dus mijn eis is) bepaalt dat ik de verhuurder eerst per aangetekend schrijven moet sommeren om mij een contract over te maken binnen de 8 dagen vooraleer een verzoekschrift in te dienen. Echter, naar waar stuur ik mijn aangetekende brief? Stuur ik het dan naar zijn laatste officieel gekende adres (of m.a.w. naar mijn eigen adres). Kans dat ik reactie krijg is natuurlijk klein (ook op mail reageert hij niet). En wat dan met het verzoekschrift, als ik het goed begrepen heb is een bewijs van woonst van de tegenpartij ook noodzakelijk om dit in te dienen, maar zoals reeds aangehaald woont hij dus niet meer op zijn vorig adres (waar ik nu officieel woon/huur) en is er voorlopig geen nieuw adres bekend.

Liefst zou ik geen advocaat onder de arm nemen om kosten te vermijden, maar gezien deze ongewone situatie vrees ik dat ik geen andere keuze zal hebben, tenzij ik hier enkele tips krijg. Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 26 nov 2012 14:39

Probeer eens een maand geen huur te betalen, dan zal hij van zich laten horen?

Je hebt dus geen schriftelijk huurcontract? Dus momenteel kan je niet bewijzen dat je huurt, tenzij je er al enkele maanden woont en maandelijks structureel hetzelfde bedrag op (nagenoeg) dezelfde dag overgeschreven hebt met de melding "huur" of iets dergelijks...

Als je een geschreven contract zou hebben, dan had je hiermee via de gemeente misschien nog info kunnen loskrijgen... Maar nu ga je waarschijnlijk op een muur stoten als de ambtenaren "correct" handelen.

Vandebos

#3 , 26 nov 2012 14:43

Gelet op het mondelinge huurcontract en het niet gekende adres van de verhuurder zal je verplicht zijn een advocaat in de arm te nemen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 nov 2012 14:53

Mogelijk eens navragen bij kwartierinspecteur of de eigenaar nu al een ander adres heeft?

probleemverhuurder
Topic Starter

#5 , 26 nov 2012 15:10

Neen er is nog geen nieuw adres bekend van de verhuurder. Deze weigert om de mondelinge overeenkomst op papier te zetten zoals afgesproken. Inmiddels werd er door mij 4 maanden maandelijks stipt huur betaald (via overschrijving met duidelijke vermelding huur, maand en adres van het pand).

Terug naar “Huren”