overgang energieverbruik tussen oude een nieuwe huurder

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

overgang energieverbruik tussen oude een nieuwe huurder

#1 , 22 nov 2012 15:29

Hoe wordt dit geregeld:

Een appartement wordt verhuurd aan nieuwe huurder. Er is geen periode van "leegstand", m.a.w. De dag nadat voor oude huurder huurkontrakt stopt gaat de huur in voor de nieuwe huurder.
Oude huurder verlaat de woning drie weken voor einde van zijn laatste maand en geeft sleutels aan de verhuurder. Ze noteren de meterstanden die worden doorgegeven aan de energieleverancier van de oude huurder. Drie weken later worden de meterstanden opnieuw opgenomen door verhuurder en nieuwe huurder.
Echter omdat het winter is was er voor de basisverwarming verbruik tijdens die drie weken.
Vraag: aan wie en hoe wordt dat verbruik van 3 weken aangerekend (de twee huurkontrakten sluiten naadloos aan elkaar aan - er is dus geen leegstand)?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 nov 2012 15:48

Als verhuurder en oude huurder samen de meterstanden opnemen, impliceert dit dan niet dat de verhuurder de overdracht aanvaardt op dat moment? Ik zou als verhuurder dit gewoonweg pas doen aan het einde van het huurcontract, niet eerder.

Xastheron

#3 , 22 nov 2012 15:48

Praktisch? Ik zou denken dat de vorige huurder nog altijd verantwoordelijk is voor het appartement, dus dit appartement ook moet vrijwaren van vorstschade (basisverwarming). Misschien heb je te vroeg de meterstanden genoteerd?

Reclame

roharro
Topic Starter

#4 , 22 nov 2012 16:04

Ik heb nog niets gedaan, maar oude huurder wil enkele weken voor einde huurkontrakt op reis gaan en komt pas terug als nieuw huurkontrakt al ruim een week loopt. Ik zie mij met oude en nieuwe huurder ook niet aan de meters staan op oudejaarsavond...
Dus mijn vraag is: wat gaat energieleverancier (of leverancierS als nieuwe en oude huurder verschillende leverancier hebben) doen met die drie weken tussenin?
Ervaren verhuurders moeten dergelijke situatie toch al meegemaakt hebben?

Lanox
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 nov 2012 16:17

Ik heb nog niets gedaan
U heeft in ieder geval een beetje te veel op het knopje geduwd. :mrgreen:
En ik ben noch huurder, noch verhuurder, dus zeker niet ervaren op dat gebied.

roharro
Topic Starter

#6 , 22 nov 2012 16:29

Ik heb nog niets gedaan
U heeft in ieder geval een beetje te veel op het knopje geduwd. :mrgreen:
En ik ben noch huurder, noch verhuurder, dus zeker niet ervaren op dat gebied.
Oei, eerste tekenen van Parkinson....!

webmaster
Beheerder

#7 , 22 nov 2012 16:41

[opgeschoond]

Terug naar “Huren”