Huisreglement

twizzy
Topic Starter

Re: Huisreglement

#16 , 08 nov 2012 17:24

Hier zijn we weer ! Met een nieuw verhaal over de voorzitter ! Wat betreft het kastje.. Dat is opgelost , ik heb een mail ontvangen van de syndicus dat het kastje mag blijven staan zolang de ingemaakte kastjes nog er nog niet zijn. Nu dit ga je niet geloven! Eergisteren kwam ik thuis met de fiets , die ik altijd stal in de fietsenstalling die voorzien is achter een automatische poort die te bedienen is met een sleutel . Veilig en achter slot en grendel dus. Ik kreeg mijn fiets niet opgetild omdat ik last had van mijn schouder dus heb ik hem in het rek geplaatst het rek stond vol en heb ik hem er wat tussen gezet. Aan de kant en het verkeer werd daar niet door belemmert. Nu kom ik gisteren toe , wel mijn fiets nemen mijn fiets weg !! Ik maar zoeken niks te vinden er hingen over plaatjes met de tekst : Vanaf heden zullen fietsen die niet in de rekken of aan de haken hangen verwijdert worden en op straat gezet worden!! Hier zal streng op toegezien worden, (indien ze vastgemaakt zijn aan omheiningen zal het slot verwijdert worden!dank u voor u begrip en uw medewerking. Ik in alle staten naar boven , en kwam de buurvrouw tegen die me vertelde dat ze de voorzitter had horen zeggen dat hij wat fietsen op straat ging zetten ! Mijn fiets is dus gestolen dankzij de voorzitter !! Ik heb naar de politie gebeld maar die vertelde mij dat ik een online aangifte moest doen , dat heb ik meteen gedaan en ook de naam en het adres van de voorzitter vermeld en verteld dat er een getuige is . Ik heb van morgend gaan aanbellen bij de voorzitter. Ik was in alle staten! Hij kwam naar beneden en ik vroeg waar is mijn fiets ! Hij zei ja waar heb je hem gezet, ik zeg dat zul je wel beter weten dan ik ! Ja zei hij dat je fiets niet in het rek staat word hij buiten gezet ! Ik zeg ah zo , heb je hem dan buiten gezet ?? Kreeg ik geen antwoord op , hij hield zich voor de domme , ik zei ik heb de politie al verwittigd en er is een getuigen ik zag zijn gezicht zo weg trekken.Ik zei ik ben geen domme he , mijn fiets weg en nu hangen er over bordjes aan over de stalling ! Hij bleef ontkennen dat hij de bordjes er aangehongen heeft en dat hij mijn fiets buiten heeft gezet , ik heb foto's genomen van de stalling ik ga ze zo meteen even online zetten zodat jullie het eens kunnen zien. Ik heb gisterenavond aangifte gedaan van de diefstal , zijn naam vermeld en zijn adres en ook dat er een getuige is. Maar ik heb tot op heden nog niets gehoord. Kan ik misschien verdere stappen ondernemen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
twizzy
Topic Starter

#17 , 08 nov 2012 17:34

http://www.freeimagehosting.net/b88z5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freeimagehosting.net/tldr6" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freeimagehosting.net/c7nbx" onclick="window.open(this.href);return false;

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 08 nov 2012 18:10

Is de basisakte en het reglement inwendige orde en het huisreglement aan u als huurder betekent?
Is daar voorgaande enige info aan alle bewoners bezorgd?
Aangifte bij politie met vermelding van de getuigen en de (naam) van vermoedelijke dader. ==> al gedaan
Best is dat de getuige eventjes meegaat naar het bureau anders zal het enige tijd duren voor politie ALLE betrokken partijen gehoord heeft

Dan de voorzitter ..... (die heeft nb geen enkele bevoegdheid) persoonlijk aansprakelijk stellen met een AS.

Reclame

twizzy
Topic Starter

#19 , 08 nov 2012 18:36

Beste Franciscus,
Het huisreglement hangt hier beneden in de inkomhal. Er is geen info aan de bewoners bezorgd.
Het huisreglement hangde daar ineens aan. We hebben getekend voor het huurcontract en niet het huurreglement.
Er staat ook nergens op dat je de fietsen in de rekken moet plaatsen , alleen op de bordjes die er sinds gisteren na de diefstal van mijn fiets aanhangen !
De naam van de getuige heb ik niet vermeld , maar dat zal ik dan wel oplossen , want zoals je zegt de politie houdt zich niet met zulke dingen bezig.
Ik wil alleen maar dat de voorzitter er geconfronteerd mee word , maar hij gaat het toch ontkennen. Ik weet niet of ik een schadevergoeding kan aanvragen.
Het was geen goedkope fiets !

twizzy
Topic Starter

#20 , 08 nov 2012 18:46

we hebben getekend voor het huurreglement en niet het huisreglement sorry , had een foutje getypt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#21 , 08 nov 2012 18:50

Politie houdt zich wel met zulke dingen bezig ... alleen zal het enige tijd vergen.
Dan gaat het PV naar het parket.
Als u rechtsbijstandsverzekering hebt deze ook in kennis stellen evenzo uw familiale verzekering.
Dus hoe kent u dan een inwendig/huishoudelijk reglement?
Een voorzitter zit de AV van de mede-eigenaars voor en controleert met de leden van de raad van de VME de syndicus.

twizzy
Topic Starter

#22 , 08 nov 2012 19:59

Bedankt Franciscus voor je uitleg , ik heb tijd in elk geval wil ik dat de voorzitter er geconfronteerd mee word.
Mvg

Terug naar “Huren”