schadevergoeding van waarborg afhouden?

wendy76
Topic Starter

schadevergoeding van waarborg afhouden?

#1 , 12 sep 2007 17:30

Ik huur mijn huis al 3 jaren en heb wel wat schade aan de woonst. Nu is mijn vraag deze. De Huisbaas wil mijn waarborg inhouden wegens
Beplantingen in zij en achtertuin zijn verwoest, grote gaten in de muren, herverft in felle kleuren, ingemaakte kasten in slaapkamer kapot, platen muur achteraan is een stuk uit naast de palen, krassen op de parket in de living, en 1 raamje kapot in de slaapkamer Ook hebben enkele deuren krassen van het verhuizen van meubels.

Hij wil graag men waarborg bijhouden voor bovenvermelde schade.
Ik zou graag repareren zelf materiaal halen en proberen toch.

Kan hij mij verplichten een aantal dingen door een proffesional te laten doen? Of aslnog nadien zeggen dat het niet goed genoeg is gedaan en toch nog aanrekenen. Of zou ik hem beter gewoon de waarborg laten bijhouden en niets doen gezien de schade toch zo groot is ??????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pdc

#2 , 12 sep 2007 18:03

als er een plaatsbeschrijving werd opgemaakt destijds dan heb je altijd het recht alles terug in de oorspronkelijke staat te herstellen. werd er geen plaatsbeschrijving opgemaakt kan hij niets afhouden van de waarborg..

wendy76
Topic Starter

#3 , 12 sep 2007 21:16

Ja er is toen een gedetailleerde plaatsbeschrijving gemaakt ...
En als de reparaties niet genoeg naar hun zin zijn wat zou ik dan kunnen doen ????

Reclame

Caroline1981

#4 , 12 sep 2007 21:40

Ja er is toen een gedetailleerde plaatsbeschrijving gemaakt ...
En als de reparaties niet genoeg naar hun zin zijn wat zou ik dan kunnen doen ????
heb dat ook meegemaakt en dine zot vroeg vierhonderdduizend frank schadevergoeding :roll: daarna experts aangesteld en moest nog 50.000
betalen dankzij mijn advocaat,wel tot in beroep moeten gaan,maar liever dat
zenne... ze proberen gewoon
er is ook nog iets als tijd en slijtage, verborgen gebreken, afgeschreven...
woonde daar nu wel al heel lang.... een goed advocaat kan daar weg mee.

pdc

#5 , 12 sep 2007 23:05

een andere oplossing, maak je lid van het huurderssyndikaat, kost niet veel en hij krijgt een advocaat op z'n dak en zal dan wel anders praten geloof me.

wendy76
Topic Starter

#6 , 13 sep 2007 09:42

ik weet het niet hoor, ik weet wel dat om alles te repareren het inderdaad de volledige huurwaarborg zou kunnen kosten van 1800 Euro of meer. Ik heb wat bang dat ik geen gelijk ga krijgen wegens de grote schade en de ik heb meermaals te laat betaald dus ik heb vrijwel geen been meer om op te staan denk

Tope

#7 , 13 sep 2007 13:56

In jouw plaats zou ik de raad van pdc opvolgen en lid worden van de huurdersbond: http://www.huurdersbond.be/

'De huurdersorganisaties in Vlaanderen verdedigen de belangen van de huurders. De huurdersbond geeft juridisch huuradvies aan alle private en sociale huurders en wijst je op je rechten en plichten of helpt je met het opstellen van aangetekende brieven.'

Terug naar “Huren”