huurcontract vroegtijdig beëindigen

ozonone
Topic Starter

huurcontract vroegtijdig beëindigen

#1 , 17 okt 2012 09:43

Gedurende 5 jaar betrek ik een pand waarvan het ene probleem zich na het andere opstapelt.

Kelder onder water, vochtige muren barsten, boiler ontploft, kelder onder water.

Na aangetekend schrijven en dan nog aandringen wordt dit wel steeds opgekalefaterd maar dan is dat nooit voldoende of iets anders gaat mis.

Nu wens ik een nieuwe woning te kopen en het pand te verlaten.

Ik zit met een vooropzeg van 6 maand.

Ik wil de woning echter zo snel mogelijk verlaten.

Kan dit op basis van deze gebreken die ik schetste?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 okt 2012 09:47

Welk type contract? Bepaalde duur of negenjarig? Wanneer ingegaan?

sloeberken

#3 , 17 okt 2012 10:32

Door het feit dat je er al 5 jaar woond is het een negenjarig contact of een langdurig contact..
Is het huurcontact geregistreed, indien niet kan je van vandaag op morgen het pand verlaten is wel nuttig dat je dit doet via een AS dat je op die datum het pand verlaat daar het niet geregistreed is. Indien geregistreerd heb je een opzeg van 3 maand.
heb je de eigenaar al in gebreke gesteld met een AS zou ik zeker doen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Vandebos

#4 , 17 okt 2012 11:45

Neem contact op met het lokale registratiekantoor om te verifiëren of het contract al dan niet werd geregistreerd. Informeer hier onder geen beding bij uw verhuurder hij kan immers nog steeds laattijdig het contract registreren.

Geef ons hier het resultaat van uw vraag aan het registratiekantoor en dan kan er op een coherente wijze verder uw mogelijkheden bekeken worden.

Terug naar “Huren”