verbreken huurcontract korte duur

koen999
Topic Starter

verbreken huurcontract korte duur

#1 , 24 sep 2012 09:42

hallo ik heb een appartement dat ik sinds maart verhuurde aan een koppel voor drie jaar.

nu willen ze eerder vertrekken,

dit vanwege onenigheid met hun onderburen die leidt tot pesterijen zoals het openen van hun post
en het feit dat sommige huurders af en toe al eens een vuilniszak in de gemeenschappelijke gang durven zetten.

ze willen echter vertrekken mits drie maand vooropzeg en zonder schadevergoeding

mijns inziens heb ik recht op drie maand vooropzeg plus 3 maand schadevergoeding.

hebben zij enige kans gelijk te krijgen voor de vrederechter?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 sep 2012 10:34

http://justitie.belgium.be/nl/publicati ... -179698-64" onclick="window.open(this.href);return false;

zoals reeds meerdere malen geschreven een contract (voor hoofdbewoning) van een beperkte termijn max 3 jaar.
kan niet worden opgezegd.
Noch door de huurder noch door de verhuurder voor het einde van de termijn.
OF er moet een clausule in het contract staan die het mogelijk maken.
Anders zal men naar de vrederechter moeten.

PS als er burenruzies zijn kan men bij pesten ( via politie en de nodige PV) en of de vrederechter gaan.

Turaki

#3 , 24 sep 2012 11:02

Kan ook opgezegd worden in onderling akkoord. Als uw voorwaarde om tot een akkoord te komen 3 maanden schadevergoeding is, mag u dit eisen. Indien u niet tot een akkoord komt, zullen ze inderdaad naar de vrederechter moeten, en deze zal waarschijnlijk u die 3 maanden ook toekennen.

Laat hen via AS weten dat u akkoord gaat met de verbreking van het contract mits zij u een schadevergoeding van 3 maanden betalen. Dat u, indien ze dit weigeren, u niet akkoord gaat met de verbreking, en u verwacht dat ze het contract uitdoen.

Reclame

koen999
Topic Starter

#4 , 24 sep 2012 12:07

ok bedankt voor de info

Terug naar “Huren”