Aangezien de verhuurder er gedomicilieerd is zou ik als verhuurder in dit geval beginnen met daar te pas en ten onpas binnen te lopen, eens te blijven slapen, wat meubels weghalen, en dies meer....
Hmmm, niet zozeer omdat de verhuurder er gedomicilieerd is zou ik denken... Laten we niet vergeten dat hij het wel verhuurt.
De tip van VDB om bij bevolking en politie een nieuwe domicilie op het adres te laten blokkeren lijkt mij de belangrijkste eerste stap voor de TS (als het nog niet te laat is). Zo blijven we binnen de gemene huurwet. Als het volgende klopt
verhuur van gemeubileerde panden meerbepaald art 1758BW, die stelt dat een huurcontract wordt aangegaan per jaar indien er op jaarbasis wordt betaald en per maand indien er op maandbasis wordt betaald.
Dan kan de TS de huurder er toch met een opzeg van een maand uitzetten?
Wat betreft de mails / mondelinge overeenkomst.
Er zijn wel de mails, maar niemand kan dan uitsluiten wat er eventueel nadien en mondeling overeengekomen zou kunnen zijn geworden.
Ik hoop ook voor de TS dat die over de volledige identiteitsgegevens en domicilie van de huurder beschikt, en een waarborg heeft.