wie staat er allemaal gedomicilieerd?

koen999
Topic Starter

wie staat er allemaal gedomicilieerd?

#1 , 15 sep 2012 17:18

hallo,

waar kan ik als eigenaar-verhuurder een lijst krijgen van iedereen die gedomicilieerd staat in mijn appartementsblok?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 15 sep 2012 17:35

Om welke reden?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 sep 2012 17:36

Zonder wettelijke reden niet. U kan bij een ingebreke stelling bij de dienst bevolking wel een woonstfiche bekomen van 'dat' appartement
Maar het kan nooit geen kwaad eens met de kwartierinspecteur te gaan praten om uw huurderslijst af te punten met de lijst van diegene die de kwartierinspecteur op zijn scherm krijgt.
Zo kan iedereen die er niet meer woont ambtelijk geschrapt worden en iedereen die een huurcontract heeft (ambtelijk) ingeschreven worden.

Reclame

artemis

#4 , 15 sep 2012 19:35

Zonder wettelijke reden niet. U kan bij een ingebreke stelling bij de dienst bevolking wel een woonstfiche bekomen van 'dat' appartement
Misschien is er in sommige steden en gemeenten een verschil tussen theorie en praktijk.
Wij verhuren 3 wooneenheden in een gebouw. Mijn ervaring, waarvan de laatste deze maand nog, is dat ik een woonstfiche voor alle gedomicilieerden in het gebouw kreeg na een doodgewone telefonische aanvraag. Deze werd mij via mail bezorgd met exacte datum van inschrijving van iedere bewoner.
Aanleiding tot die vraag was een opgedoken nog bestaande domicilie van een vroegere bewoner (vriendin van ex-huurder) tegen wie een procedure tot ambtelijke schrapping liep (opgestart door de ex-huurder notabene).
Ik ben nu van plan dit in de toekomst regelmatig op te vragen, ten minste na een wisseling van huurders. Kwestie van geen lijken uit de kast te laten vallen.
Mijn enige argument bij deze telefonische aanvraag was 'dat ik als verhuurder toch het recht had om te weten wie in mijn eigendom domicilie had en dat nieuwe bewoners grote problemen kunnen krijgen als er nog een domicilie is van een oude bewoner'. Dat volstond blijkbaar.

freelance

#5 , 15 sep 2012 21:53

Zo kan iedereen die er niet meer woont ambtelijk geschrapt worden en iedereen die een huurcontract heeft (ambtelijk) ingeschreven worden.
Wie er niet meer woont kan geschrapt worden , zo veel is duidelijk .
Beweren dat iedereen , die een huurcontract heeft , ambtelijk ingeschreven word is wat kort door de bocht meen ik .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 sep 2012 22:03

:lol: neen alleen als deze er werkelijk wonen natuurlijk. inschrijven.
Kwartierinspecteur moet dat wel vaststellen en dan kan de kwartierinspecteur wel inschrijven.

freelance

#7 , 15 sep 2012 23:36

Akkoord .
Ik wou alleen de belangen vrijwaren van diegenen die ergens anders wonen , maar een appartement huren om op regelmatige tijdstippen te verblijven met minnaar( es ) . :wink:
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

artemis

#8 , 16 sep 2012 10:57

Akkoord .
Ik wou alleen de belangen vrijwaren van diegenen die ergens anders wonen , maar een appartement huren om op regelmatige tijdstippen te verblijven met minnaar( es ) . :wink:
Euhm, als u een huurcontract voor hoofdbewoning aangaat moet u zich daar in principe domiciliëren. Tweede verblijfstaks is een van de gevolgen als u dat niet doet.

koen999
Topic Starter

#9 , 21 sep 2012 10:00

ok bedankt voor de info, ik heb de wijkagent gecontacteerd en die heeft verder geholpen

Terug naar “Huren”