Hallo,
na 2,5 jaar huren hebben wij het huurcontract opgezegd. Wettelijk gezien heeft onze huisbaas dus recht op een maand huur. Iets wat we niet aanvechten en dus zonder discusie willen betalen.
Het opnieuw verhuren gaat via een immo kantoor. Deze vroeg aan ons wanneer wij zouden verhuizen. Wij hebben daarop geantwoord dat we dachten dat dit het eerste weekend van september ging zijn. Het immo kantoor heeft hierbij het contract laten tekenen door de nieuwe huurders vanaf 15 september.
Na een tijd blijkt dat wij vroeger in ons nieuw huis kunnen en dus 1 september de huurwoning verlaten hebben. In onze opzegbrief stond ook 1 september.
Nu wil onze ex-huisbaas met ons de waarborg niet vrijmaken omdat zij volgens haar recht heeft op 1,5 maand huur. Wij zijn hier niet mee akkoord en willen het op 1 maand houden. Ik zou dit dus heel graag aanvechten. Ik heb ook het immo-kantoor gesproken en volgens hen heeft onze huisbaas echt recht op die maand en half ... Terwijl alles op papier officieel stond op 1 september. (De contactpersoon van het immokantoor is wel een vriendin van de huisbaas)
Volgens haar heeft het geen zin om een advocaat onder de arm te nemen om dit aan te vechten omdat onze huisbaas zowiezo recht heeft op die maand en half.
Misschien ook handig om te weten. Wij hebben zelf onze huisbaas moeten contacteren ivm het afgeven van de huissleutel. Wij stelden dit voor op 5 september, maar de huisbaas wou deze dan niet aannemen omdat ze dan op reis was. Dit is dan uiteindelijk gebeurd op 10 september.
Wat vinden jullie, is dit het aanvechten waard? Ik denk namelijk van wel!
Groetjes