Een huurder van mij betaald zijn huur niet, en half Oktober gaat de vrederechter hierover uitspraak doen, de debatten zijn afgesloten, en ik verwacht een expulsie.
Ik ben nu op de hoogte gebracht door mijn klusjesman, dat de huurder zich onrechtmatig toegang verschaft tot een kelderruimte, eveneens mijn eigendom. Dit is voorgevallen na de verschijning bij de vrederechter.
Hij heeft de klusjesman bedreigt met aangifte voor zwartwerk (...), en eveneens dat hij hem neerschiet als hij zich nog vertoond.
Deze persoon wenst geen klacht in te dienen en daar ook niet meer terug te komen.
Hij heeft mij zelf ook reeds bedreigd, maar bij gebrek aan bewijs/getuigen heb ik geen klacht ingediend.
De kelder kan enkel betreden worden via een deur aan de voorgevel.
Hij heeft het slot van deze deur kapotgemaakt, en er rommel ingezet en gebruikt deze als knutselruimte.
De kelder is niet inbegrepen in het huurcontract, en staat er dus ook niet in vermeld (alle andere ruimten wel).
Hoe pak ik dit best aan.
Wetende dat:
- het pand niet dicht bij mijn deur is
- deze persoon niet redelijk is (compleet geschift), m.a.w. praten is zinloos en hij zou wel eens tot daden kunnen overgaan
- de kans groot is dat hij door deurwaarder buitengezet wordt begin November (afhankelijk van uitspraak vrederechter)
- De kapotte deur niet veel waarde heeft en goedkoop hersteld kan worden. Bovendien kan hij wsl toch niet betalen voor de schade
- De kelder leeg en ongebruikt was, enkel de (gemeenschappelijke) watermeter staat hier.
Ik zou graag geen onnodige complicaties toevoegen, en denk eigenlijk gewoon te doen alsof ik van niets weet tot de expulsie.
Mocht ik toch klacht indienen, waarvoor? Is de politie verplicht dit vast te stellen of kunnen ze dit afwimpelen als een conflict tussen huurder/verhuurder.
Kan ik verwachten dat de deurwaarder ook de kelder leeg laat maken?