Goedemorgen,
Graag had ik jullie raad te horen gekregen over het volgende probleem, Ik huur een appartement (bovenste verdiep) in een huis van 3 appartementen, een paar jaar geleden is de huisbaas overleden en is zijn vrouw eigenaar geworden,zij heeft het gelijksvloer verkocht aan haar neef. Ik mocht van de huisbaas op de oprit staan en ik had hem toestemming gevraagd om wapenschilden aan de muur te hangen in de gang, ter hoogte van mijn verdiep. Ik heb er de mondelinge toestemming ervoor gehad.
Nu heeft de nieuwe eigenaar mij van de oprit gesmeten met de melding dat het wzijn eigendom is en dat ik er niet meer mag staan voor de brandveiligheid en dat er niemand binnen of buiten kon; De auto stond idd voor de deur maar op een 4-tal meter van de voordeur, nu ik heb mijn auto op straat gezet, en iedereen van zijn familie mocht op de oprit staan, hij gebruikt de woning als 2de woning en als zetel voor zijn maatschappij. onlangs kreeg ik van hem een nieuw huisreglement die ik moest ondertekenen en terugzenden, ers tond erin dat er geen geluid niet meer gemaakt mocht worden tussen 21.00 uur en 0800, dat er het verboden huisdieren te houden, ik heb volgens mijn contract met de huisbazin de toestemming gekregen om een hond te houden, hij blaft nie en is zindelijk, ook moe ik volgens de eigenaar van het gelijksvloer alle wapenschilden die ter hoogte van mijn verdiep staan en de schoenkast verwijderen, zoniet gaat hij alles verwijderen en mij de kosten aanrekenen van de opruiminsgwerkzaamheden. Ik ahd vroeger een mobylette die elek dag buiten stond en op de tegels zijn er een 6-tal roestplekken te zien van de staander ervan, hij wil dat ik de kosten betaal van de herstelling, ook maakte hij van zijn voeten dat er een kast buiten stond (netjes opgestaled en verannkerd tegen de wind tegen een zijmuur) die kast was voor het grote vuil bedoeld en ik had telefonisch contact met de stad oostende dat ze die in een dag of 3 kwamen halen.
Mijn vraag is de volgende kan hij mij die nieuwe contract opdringen als hij mijn huisbaas nie is en dat hij altijd zijn (volgens mij dubieus bedrijf MATEF BVBA) inschakelt om die brieven per aangetekend en gewoon te verzenden
dank voor uw tips en aanbevelingen
Christophe