Huurwaarborg problemen

huuurder
Topic Starter

Huurwaarborg problemen

#1 , 11 sep 2012 17:11

Enkele weken geleden ben ik uit het appartement vertrokken waar ik 5.5 jaar heb gewoond. Ik heb dit verbaal (nooit schriftelijk) gecommuniceerd naar mijn huisbaas. 27 AUG, de dag nadat ik verhuis ben en alles heb opgekuist is de huisbaas langsgekomen met een "expert" om een "état des lieux" te doen.

Na een kwartiertje rondkijken schrijft die een bedrag van rond de 1000EUR op een stuk papier - dit moest ik betalen; schandalig veel voor een studio van 45m2.

- Hij schat 3 dagen kuisen aan 25EUR / uur. Onder andere voor vochtplekken in de badkamer die niet goed is verlucht.
- Een lekkend toilet, voor de loodgieter aan 120EUR. Het toilet lekt niet eens maar het duurt wel 15min op de bak terug op te vullen.
- Onderhoud van de boiler en chauffage zijn ook voor mij?
- etc etc … 90% van de "problemen" zijn verzinsels.

Na veel onaangenaam onderhandelen komen we tot een forfait van 700EUR en ik heb dit document van de "expert" getekend. Ik vond dat ik dit op dat moment niet meer kon aanvechten omdat ik mijn opzeg niet schriftelijk had meegedeeld en geen huur meer kon betalen in Sept - het moest afgesloten worden.

Vragen:

- Kan ik eisen dat van het forfait van 700EUR worden afgetrokken de 5 dagen (27 - 31AUG) huur van Aug dat ik niet meer in het appartement verbleef? Ik heb immers een volledige maand huur betaald in Aug en de sleutels terug gegeven 27AUG.

- Is het nog mogelijk om dit forfaitair bedrag van 700EUR aan te vechten, ondanks het feit dat ik een document ondertekend heb van de "expert"?

- Kan ik iets doen aan het feit dat ik (zoals iedereen in het gebouw) maandelijks 10EUR heb betaald aan de huisbaas voor onderhoud van de gemene delen, maar niemand in het gebouw ooit iemand heeft zien kuisen?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”