Opzeg huur voor eigen gebruik

Arthur
Topic Starter

Opzeg huur voor eigen gebruik

#1 , 11 sep 2012 13:16

Hallo,

Ik zit met een vraag waar ik op internet niet direct een antwoord vind.

Het zit zo,

Enige tijd geleden heeft de huisbaas ons huurcontract opgezegd voor eigen gebruik.
Ik lees dat de verhuurder minimum 2 jaar het pand dient te bewonen.

Na 2,5 jaar woont hij daar idd nog, maar nu blijkt dat hij na reeds 1,5 jaar na opzegging het appartement heeft verkocht (volgens het register).

Wij vermoeden dat hij het appartement nu huurt van de nieuwe eigenaar in afwachting van zijn verhuis (heeft reeds een ander appartement gekocht dat nog niet af is).

Steunend op de huurwet "opzegging voor eigen gebruik" vroegen wij ons af of deze huisbaas een overtreding begaat op deze wet?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Mvg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2

#2 , 12 sep 2012 08:46

Mijn inziens valt hem niets te verwijten gezien hij het goed persoonlijk en werkelijk bewoont sinds meer dan 2 jaar. Het motief van de opzeg is dus gerealiseerd. Het feit dat hij intussen het pand heeft verkocht verandert hier niets, gezien hij nog steeds zijn verplichting inzake bewoning van het pand is nagekomen.

Reclame

Terug naar “Huren”