Huurprijs opslaan

Lightning

Re: Huurprijs opslaan

#16 , 06 sep 2012 21:25

Een contract van korte duur kan maar 2 keer verlengd worden dan gaat het over op een 3 - 6 - 9...
Correctie: Kan slechts 1 keer verlengd worden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 06 sep 2012 23:16

- kijk na of het huurcontract werd geregistreerd of niet. In de link in onderschrift vindt u oa een pdf die de werkwijze uitlegt. Alternatief mag u me steeds via privebericht de postcode en straatnaam doorzenden dan zoek ik wel het correcte adres op van het lokale registratiekantoor. Indien het contract werd geregistreerd dient de verhuurder de correcte opzegtermijnen te volgen die bij wet zijn vastgelegd. Voor eigen bewoning dient hij u dan zes maand opzeg te geven.

- Uw contract is begonnen als eentje van een jaar. Er werd geen tijdige opzeg betekend of geen tijdig document opgesteld dat de huur voor eeen jaar verlengd werd. Dat houdt in dat volgens de wet uw contract op het einde van eerste jaar er eentje van negen jaar is geworden. Er is mij slechts een vonnis bekend waarin werd geoordeeld dat een contractueeel vastgelegde stilzwijgende verlenging kan beschouwd worden als een schriftelijke overeenkomst tot verlenging van een contract van bepaalde duur. Alle andere vonissen handhaven dat voor een verlenging van een huurcontract van bepaalde duur er een schriftelijke afzonderlijke correspondentie en wederzijds akkoord nodig is.

- De vervanging van enkel door dubbel glas zal niet worden aanvaard als een reden om de huurprijs te verhogen, zeker niet als de verhoging op jaarbasis meer bedraagt dan de besparing die dit in energieverbruik zou opleveren voor de huurders. Bovendien mogen tijdens de huurperiode enkel dringende werken uitgevoerd worden of werken die gemeenschappelijk zijn overeengekomen. U staat als huurder in uw volste recht om deze te weigeren als niet aan een van beide bovenvermelde criteria wordt voldaan.

Reclame

Terug naar “Huren”