Beste,
Ik heb vorige week een contract ondertekend voor de huur van een kamer voor een periode van 4 maanden (01.09.2013-31.12.2013).
Hier had ik de volgende vragen over:
- Als huurwaarborg moet 2 maanden huur worden betaald. In het contract staat dat dit cash moet worden betaald (en especes).
De huisbaas weigerde dit geld op een geblokkeerde rekening te plaatsen daar het contract van een te korte duur was, dus zijn we overeengekomen dat dit per overschrijving zal gebeuren van mijn rekening naar de zijne.
- Bij het ondertekenen vroeg hij me specifiek 'lu et approuvé' te vermelden bij de handtekening. Zelf heeft hij dit niet gedaan (daar dat volgens hem niet nodig is daar hij de huisbaas is).
Nochtans staat er dat dit geldt voor de 'signatures' -> meervoud.
- Er stond dat het contract in 3 exemplaren zou worden opgemaakt, er zijn er slechts 2 opgemaakt.
- De plaatsbeschrijving zal niet door een expert gebeuren. Ondertussen woon ik al 2 dagen in het appartement en hij heeft me de tijd gegeven om wat er op het document van de plaatsbeschrijving staat (alles is nieuw) na te gaan vooraleer het te tekenen.
Graag uw mening op de 'correctheid' van bovenstaande.
Ik heb de eerste maand huur nog niet betaald, noch de borg maar hij heeft me wel al de sleutel tot het huis gegeven.
Dank