Dag iedereen,
ik zit immers in een lastige situatie en heb een paar vragen.
Onze verhuurder doet moeilijk met het teruggeven van de borg: ten eerste wil hij geen contact met ons en zegt dat we het moeten regelen met de makelaar. Intussen zeg de makelaar dat wij het moeten regelen met de verhuurder...
Nu de verhuurder na twee maanden wachten stuur dan een email naar de makelaar de dag voordat hij op verlof gaat met verschillende rekeningen:
Keuken:
- Onderhoud keuken (ondermeer uitkuisen koelkast, uitkuisen dampkamp, ontkalken spoelbak): € 60,00
- Herstellen verlichting in dampkap: € 10,00
- Verkleuring verf: 13,70 €/m² (oppervlakte nog te begroten)
- Zichtbare herstellingen boorgaten + niet herstelde boorbaten: € 17,50
Slaapkamer:
- Afbladering verf op deur: € 10,10
Badkamer:
- ¬kalkaantastingen tegelvloer + herstellen gebroken tegels: 53,50 €/m² (oppervlakte nog te begroten)
- Aantasting vuil en kalk in rooster van bad: € 30,00
- Herstellen omhulsels verlichting aan badkamermeubel: € 15,00
Attest onderhoud boiler: € 145,20 (zijnde € 120,00 euro + 21% BTW)
Op de plaatsbepaling van Rosseel hebben ze overaal goed gezet en dat er gebruiksporen waren, erbij stuurt de verhuurder nog dit erbij:
In bijlage sturen wij U de offerte van de schilderwerken , als aanvulling om de huurwaarborg.
Het leggen van tapijt en vasttapijt zelf, is hier niet inbegrepen.
Betreft : Appartement, .......
→ Plafonds en muren:
Afwassen en schilderen met 2 lagen acryl
→ Deuren en omlijstingen:
Beschadigingen bijschilderen
VOOR EEN BEDRAG VAN € 5.480,00 btw excl.
Dus dit begint belachelijke te worden voor worden. Er zitten alleen een beetje schaduwen rond de plek waar de kaders waren.
Dus mijn vragen zijn het volgende, wat zou ik doen? Kan die verhuurder ook veel meer dan de waarborg vragen?
Bedankt iedereen.