Huurcontract met medehuurder.

steevo83
Topic Starter

Huurcontract met medehuurder.

#1 , 25 aug 2012 11:15

Hallo,

Ik ga binnenkort samen wonen met mijn vriend , maar eerst moet hij zijn huidige huurcontract opzeggen/wijzigen met zijn medehuurder.
Aangezien geen van ons beiden een idee hebben hoe we best zo een document op te maken ben ik op zoek naar een voorbeeld document waar in staat dat mijn vriend stopt met het huren en dat zijn medehuurder de woning alleen zal huren en huurwaarborg voor zijn rekening houdt.

ik weet wel wat er min of meer moet instaan zoals oa. dat de medehuurder verklaart om de huur alleen op hem te nemen alsook de huurwaarborg en dat mijn vriend niet aansprakelijk gesteld kan worden voor schade (in de toekomst).

Met vriendelijke groeten Steevo.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 aug 2012 11:55

U dient dit akkoord te sluiten met alle huurders en verhuurders, anders heeft dit ten opzichte van de verhuurder geen enkele waarde bij een eventueel geding.

Datum stad

Wie zegt wat waar op vanaf wanneer. Wie neemt het contract vanaf wanneer verder op zich. Iedereen verklaart zich akkoord dat x vanaf y geen niets meer ten laste kan worden gelegd voor feiten zich voordoend na y.

Opmaken in evenveel exemplaren als er huurders en verhuurders zijn. Iedereen dient ieder exemplaar origineel te tekenen met datumvermelding en tekst "gelezen en goedgekeurd".

steevo83
Topic Starter

#3 , 25 aug 2012 12:16

Ok.

Dan nog een vraagje het huis wordt verhuurd via een immo kantoor hebben zij hier inspraak op ?
Moeten zij ook tekenen ?

Reclame

Vandebos

#4 , 25 aug 2012 12:22

Wie heeft het contract als verhuurder getekend, de eigenaar of het immokantoor?

steevo83
Topic Starter

#5 , 25 aug 2012 12:27

Iedereen verklaart zich akkoord dat x vanaf y geen niets meer ten laste kan worden gelegd voor feiten zich voordoend na y.
Sorry maar waarvoor staat die x en y ? :oops:

steevo83
Topic Starter

#6 , 25 aug 2012 12:31

Ik denk beiden maar ik zal dat straks vragen als ik hem zie..
maar in elk mogelijk geval ?
Kan mss geen kwaad dat het immo kantoor zoiezo tekend en ook een exemplaar heeft ?

Vandebos

#7 , 25 aug 2012 12:34

Indien het de eigenaar is heeft het immokantoor hier niets mee te maken.

X staat voor huurder die het pand verlaat, y voor de datum waarop hij zich uit het contract terugtrekt.

steevo83
Topic Starter

#8 , 25 aug 2012 12:39

Ok bedankt !

Ben bezig de brief aan het opstellen mag ik deze als ik ermee klaar ben ff prive aan je tonen (anoniem uiterraard) ter controle ? :)

Vandebos

#9 , 25 aug 2012 13:30

No problem, daarvoor bestaat er pb. :-)

Terug naar “Huren”