in huurappartment blijven na opzeg

Turaki

Re: in huurappartment blijven na opzeg

#31 , 10 aug 2012 16:10

Betreffende het slot, u moet dit niet verantwoorden. U mag altijd het slot van uw woning veranderen (met uitzondering dus van de sloten van de algemene delen en bijzondere sloten), zolang u bij uw vertrek maar evenveel sleutels afgeeft als u ontvangen heeft (door het oude slot terug te steken, of de sleutels van het nieuwe slot af te geven).

Daarnaast mag uw verhuurder blij zijn dat u een nieuw slot wou steken, normaal waren deze kosten voor hem geweest.

Als u daarnaast zelf vrijdagavond 19 uur heeft voorgesteld, zou ik de kandidaat huurder in dit geval wel binnenlaten. Kwestie van te laten zien dat u toch wil meewerken op dat vlak.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ikke82
Topic Starter

#32 , 10 aug 2012 22:31

mn huisbaas heeft vandaag om 18.03 laten weten dat de potentiele huurder heeft afgebeld omdat hij iets anders gevonden zou hebben omdat het allemaal te lang duurde.

Hij is er serieus mee aant rammelen. Wie belt er nu een uur af voor hij/zij een appartement gaat bezichtigen.

volgens mij wilt hij aantonen dat hij schade lijdt door ons en de schade aftrekken van ons huurwaarborg0.

Turaki

#33 , 11 aug 2012 00:22

Als u 2 momenten heeft voorgesteld, dient u dan altijd thuis te zijn. In dit geval vind ik het al meer dan voldoende dat uw huisbaas heeft laten weten dat er iemand wil komen kijken, en ook dat dit uiteindelijk niet doorgaat. In feite moet hij voor die momenten niets laten weten, dus in dit geval mag u blij zijn dat hij iets heeft laten weten.

Zoals ik al eerder zij, hij zal deze schade moeten aantonen. Als u de maand augustus nog betaald, is die schade reeds vergoed, en de tijd dat het pand daarna leegstaat, had ook zo gekund als u meteen was vertrokken. Dus, mocht hij dit proberen, lijkt mij dit een zaak voor het vredegerecht.

Reclame

ikke82
Topic Starter

#34 , 21 aug 2012 11:13

Vorige week is er een kandidaat-huurder komen kijken en sindsdien heb ik niets meer vernomen van de huisbaas. Op de vraag om de laatste week van augustus een afspraak te maken om een plaatsbeschrijving te doen zodat ik de sleutels kan overhandigen, heeft hij laten weten dat dit alles (waarborg, sleutels, uitzetting,...) onderdeel uitmaakt van zijn verzoekschrift aan het vredegerecht. Inmiddels is dit al 2 weken geleden en ik heb nog steeds niets in de bus gekregen. Is dit normaal ?

ikke82
Topic Starter

#35 , 22 aug 2012 10:17

Mijn opzeg loopt in principe af 31 augustus 2012 dus ik zou de huisbaas de sleutels moeten overhandigen, maar moet er dan niet eerst een uittredende plaatsbeschrijf opgemaakt worden. Min huisbaas laat niets van zich horen. Wat moet ik doen?

ikke82
Topic Starter

#36 , 23 aug 2012 14:34

we hebben een dagvaarding ontvangen van de huisbaas . Laat ik me best vertegenwoordigen door een advocaat of verdedigen we ons eigen belangen en wat nu met de sleutels?

Terug naar “Huren”