ok, om een lange uitleg een beetje kort te houden.
2 zussen kopen een huis. word onderling opgesplitst, gelijkvloers en 1ste + 2de verdiep.
Nu huren wij dus de gelijkvloers. Onze bovenbuurvrouw kan echter totaal niet met ons leven. Heeft de flikke al op ons dak gestuurd omdat ik ze uit ons appartement heb gezet. Heeft tegen ons staan tieren in de gang, ...
Onze huisbazin krijgt om de paar dagen wel een telefoontje van haar zus die wel weer op iets zaagt.
kortom niemand is gelukkig met de huidige situatie. Nu zijn wij dus met onze huisbazin overeen gekomen dat wij zo snel mogelijk een ander onderdak zoeken en dat het huurcontract word stopgezet met wederzijdse toestemming.
Eerst vroeg ze of het mogelijk was dat wij eind deze maand al zouden vertrekken. (what the hell). Nu moet ik dus volgende week nog geopereerd worden en hebben wij dus voorgesteld om eind september te vertrekken.
Nu wil onze huisbazin diezelfde situatie niet meer meemaken met volgende huurders, dus hebben zij beslist dat onze bovenbuurvrouw haar zus "uitkoopt". Nu dacht ik, goed, tegen dat die verkoop rond is, zijn we toch enkele maanden verder. Blijkbaar is dit iets dat veel sneller kan, want alles zou dus rond zijn rond 10 september.
Wat houd dit dus in. dat onze bovenbuurvrouw dus onze huisbazin word. En dat zien wij uiteraard niet zitten.
Dus mijn vraag. Is het wel toegestaan om een pand te verkopen als er daar nog huurders inzitten? Of valt er daar iets anders tegen te doen?