[namen en rekeningnummer verwijderd:Vandebos]Geachte X, 15/08/2012 Aarschot
Bij deze breng ik u via aangetekend schrijven op de hoogte dat u in gebreke bent in verband met de terugbetaling van de huurwaarborg. Dit namens mijzelf, daar ik aan het OCMW elke maand een bedrag afbetaal voor het voorschieten van de borg.
Ik wil u graag attent maken op het feit dat er contractueel is vastgelegd dat u de borg dient terug te storten binnen de acht dagen, met aanvulling van de wettelijke interesten van vier maanden, op het rekeningnummer vermeld in het contract.
De door u in uw mail beschreven schade heb ik nooit aangebracht en is daarom onbewijsbaar middels de intredende plaatsbeschrijving. Alleen is er minieme schade aan de muur voor het venster wat voor mijn part geplamuurd mag worden. Hiervoor mag u een raming sturen die ik zal bekijken. Indien deze disproportioneel is laat ik een tegenexpertise uitvoeren.
U zegt via mail dat ik de studio onderverhuurde aan mijn vriendin, wat totaal niet waar is. Ze kwam gewoon af en toe langs, en heeft me hard geholpen bij de opkuis van de studio. Het was een spiegel wanneer ik het verlaten heb.
Wat betreft de overige beschuldigingen, kan ik formeel zeggen dat dit totaal uit de lucht gegrepen is. Het was mij heel duidelijk dat u mij snel buiten wou, en u erop uit was me mijn borg te ontnemen. Dit omdat u de studio toch wou verhuren aan uw eigen zoon, en omdat ik maatschappelijk zwak sta. U weigert via mail de borg terug te storten, omdat ik er zogezegd niets mee te maken heb en u het nog eens via het OCMW wil proberen om een afstandsverklaring te kunnen laten ondertekenen.
Ook bedreigt u me met het bellen van de politie voor ‘inkijk bij de buren’, wat bespottelijk is en door een raam kijken is niet strafbaar. Ook beschuldigt u mij valselijk van het gebruik van fietsen van uw zoon.
Verder merk ik op dat het contract veel onwettelijke clausules bevat. Ik heb altijd op tijd en het juiste bedrag betaald. Maar lang niet alles was in orde in de studio. De gebrekkige stroom viel geregeld uit, waarvan ik u op de hoogte heb gebracht, ook via mail. Toch bleef dit voorkomen. Ook werkte de internetverbinding slechts oppervlakkig. Wat dat betreft bent u uw afspraken van het contract niet nagekomen.
Alles samengevat, bent u een man zonder scrupules die voordeel en geld uit deze situatie wil kloppen bij mensen die het niet breed hebben en waarvan wordt geacht dat zij zich laten doen.
Als betalingstermijn geef ik u één week om de waarborg op het rekeningnummer van het contract te storten, met de wettelijke interesten erbij. Hierna spreken we een bedrag af voor het plamuren. Wat ik voor de rest met de huurwaarborg aanvang is tussen mij en het OCMW. Mijn rekeningnummer is 123-4567890-12 Indien dit niet gebeurt binnen de termijn die ik stel, heb ik het recht een incassobureau in te schakelen. De kosten hiervan zijn ten uwen laste.
Met beleefde groeten,
Y