Huurkoop

sien1989
Topic Starter

Huurkoop

#1 , 12 aug 2012 22:24

kan iemand mij misschien wat meer uitleg geven over huurkoop?

voor zover ik mee ben gaat het over de feit dat degene van wie het huis is nog eigenaar blijft maar dat degene die de huurkoop aangaat een soort huur betaald voor een bepaalde tijd en erna het huis eventueel kan kopen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 12 aug 2012 22:58

Bij mijn weten is huurkoop van onroerende goederen in België niet mogelijk. Dergelijke constructies zouden veel te eenvoudig ontwijken van registratie en erfrechten toelaten.

j.demoor

#3 , 14 aug 2012 08:49

De essentie van leasing(=huurkoop) is dat de leasinggever(lessor),binnen het raam van een kredietoperatie waarvan de termijnen de huurwaarde overtreffen,aan de leasingnemer(lessee) het gebruik en het genot toestaat van goederen en de mogelijkheid biedt,na verloop van de overeengekomen tijd,de eigendom van die goederen te verwerven tegen hun residuele waarde.

Zie zo nodig ook:
LEDOUX,J.,Leasing immobilier.La validité des clauses d'exonération du financier,Rev.not.belge 1993,174-208;
KARELLE,P.,Le leasing immobilier,Act.dr. 1996,755-786;
COLLON,L.,Aspects fiscaux des droits réels immobiliers(leasing),C & FP 1998-4,29-40;
MORIS,M.,Le leasing immobilier,R.G.F. 1999,43-61;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

sien1989
Topic Starter

#4 , 14 aug 2012 20:06

ja in belgie word dit toch gedaan want ken mensen die dat hebben maar zocht gewoon meer infot omdat ik er eigenlijk niet zoveel van snapt :p

Terug naar “Huren”