vraagje ivm met opzegvergoeding

sofoli
Topic Starter

vraagje ivm met opzegvergoeding

#1 , 14 aug 2012 16:44

Hallo,

Mag ik bepaalde kosten aftrekken van een wederverhuringsvergoeding? Ik ben al enige tijd weg uit dit pand, maar nu eist deze vorige huisbaas een wederverhuringsvergoeding. Ik heb tijdens de volledige eerste maand van bewoning zonder gas of electriciteit gezeten, door een probleem dat de verhuurder had moeten oplossen (moest ik die maand dan wel huur betalen?), door een lek in een waterleiding (watermaatschappij is dit aan het onderzoeken) had ik een ongezien hoge factuur voor het water, de eigenaar bleek van het lek op de hoogte te zijn, maar deelde dit niet mee en heeft er ook niets aan gedaan, en er zijn kleine verfraaiingswerken uitgevoerd. .

enorm bedankt!
Laatst gewijzigd door sofoli op 16 mar 2014 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 14 aug 2012 17:08

Als er eerder andere afspraken zijn gemaakt en u ondertussen de sleutels van het pand reeds geruime tijd heeft overhandigd aangetekend betwisten dat de wederverhuringsvergoeding deel uitmaakt van de gemaakte afspraken toen u het pand verliet. Net zoals u uw verzoekschrift voor mingenot wegens het meerdere weken moeten doorbrengen zonder stroom, gas en water door zijn nalatigheid niet hebt doorgedrukt of de woningdienst niet uw dossier hebt overgemaakt ter controle op de bewoonbaarheid van het pand.

Dat indien hij op de gemaakte afspraken terugkomt u verplicht zal zijn zowel het geding als het onderzoek alsnog te activeren.

Hoe harder ze blaffen hoe kleiner het hartje...

sofoli
Topic Starter

#3 , 14 aug 2012 18:38

Hallo,

enorm bedankt. Dan had ik het bij het rechte eind. Ga meteen een brief opstellen, dan.

Bedankt

Reclame

Terug naar “Huren”